شناسهٔ خبر: 67269851 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اوباما و کلینتون به دنبال جایگزینی برای بایدن!

صاحب‌خبر -
اوباما و کلینتون به دنبال جایگزینی برای بایدن!
خبرگزاری آریا - سوالی که این روزها به شدت در میان دموکرات‌های کاخ سفید و کنگره مطرح می‌شود این است که آیا دولت در سایه حزب حاکم دموکرات روندی آرام و منظم را برای جایگزینی "جو بایدن" به عنوان نامزد ریاست‌جمهوری آغاز کرده است؟

این موضوع همچنین ذهن محافل رسانه‌ای و سیاسی در آمریکا را در آستانه تدارکات حزب دمکرات برای برگزاری کنفرانسی جهت اعلام نامزدشان برای انتخابات آتی ریاست‌جمهوری، مشغول کرده است.
برخی منابع آگاه به روزنامه فرامنطقه‌ای "رای الیوم" اعلام کردند رفتار "جو بایدن" رئیس‌جمهوری آمریکا در حاشیه اجلاس اخیر گروه 7 ، جنجال گسترده‌ای در میان دمکرات‌ها برانگیخته، و هشدارهایی با این مضمون داده می‌شود که اگر بایدن رویه خود را دنبال کند این حزب در انتخابات شکست خواهد کرد.
ویدئوهایی که از رفتارها و حرکات عجیب بایدن در حاشیه نشست گروه 7 منتشر شده است اثبات می‌کند وی هیچ تمرکزی بر رفتار خود ندارد. همچنین جوانان حزب دمکرات نیز فیلم‌ها، تصاویر و جملات وی که نشانه زوال عقلی بایدن است را مستند کرده‌اند.
در ویدئوی جنجالی که سروصدای زیادی به پا کرد، یکی از کارمندان مجبور شد از شانه بایدن بگیرد و او را از رفتن به مسیر مخالف دیگر مقامات بازگرداند. دموکرات‌ها در تریبون‌های خود می‌گویند بایدن سالخورده و خرفت به دلیل برخی رفتارهای عجیب و غریب، باعث شکست این حزب خواهد شد .
گمانه‌زنی‌های زیادی در واشنگتن درباره نشست‌های مخفیانه و غیرعلنی رهبران حزب دموکرات برای انتخاب جایگزینی برای بایدن مطرح می‌شود . "بیل کلینتون"، "باراک اوباما"، "نانسی پلوسی" و "چاک شومر" نیز در برخی از این نشست ها حضور داشتند .
اما برداشت‌های سیاسی حاکی از این است که در این جلسات برخی راهکارهای کلی برای شرایط اضطراری پیشنهاد شد.
در حال حاضر، این ایده مطرح است که رئیس‌جمهور بایدن، به طریقی، پیش از انتخابات نوامبر 2024 از نامزدی حزب دموکرات کنار گذاشته خواهد شد.
"نِیت سیلور" یک کارشناس انتخابات، هفته گذشته، در شبکه‌های اجتماعی نوشت: کناره‌گیری کار بسیار پرمخاطره‌ای خواهد بود. اما از سوی دیگر، موقعیت دیگری نیز وجود دارد که در آن، ممکن است ادامه دادن خطرات بیشتری به همراه داشته باشد. آیا به آن رسیده‌ایم؟ نمی‌دانم. اما واقعا جای سوال دارد.
به گفته سیلور، میانگین میزان تایید بایدن به 37.4 درصد کاهش یافته است و یکی از نگرانی‌های اصلی درباره او سنش است که «نگرانی واقعا قابل‌درکی است.» او می‌گوید، "رفتار و عملکرد بایدن مطابق سن او است و بر عهده‌گرفتن این کار تا 86 سالگی نیز واقعا کاری خارج از چارچوب است."

نظر شما