شناسهٔ خبر: 67269735 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران خبر داد

رشد ۳۰ درصدی تحویل گندم در تهران| پیش‌بینی خرید ۱۵۰ هزار تن

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران از رشد ۳۰ درصدی تحویل گندم در استان تهران خبر داد و گفت که از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از ۸۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، جبرئیل برادری افزود: از مجموع ۴۶ هزار هکتار اراضی زیرکشت گندم استان تهران، تا امروز بیش از ۸۰ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران اظهار داشت: این میزان گندم خریداری شده مربوط به ۳۰ هزار هکتار از اراضی گندم استان است و خرید تضمینی تا پایان تیرماه ادامه خواهد داشت.

وی تصریح‌کرد: تا امروز تحویل گندم در استان تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته که رقم قابل توجهی است.

برادری گفت: بر اساس بازدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی از ۱۱ مرکز خرید در سطح استان تهران، شرایط مطلوب ارزیابی شد و تحویل گندم و پرداخت مطالبات گندمکاران به نوبت انجام می شود.

وی اضافه‌کرد: تاکنون بیش از ۳۰ درصد پول گندمکاران در کشور پرداخت شده است، اما هنوز نوبت پرداخت مطالبات گندمکاران استان تهران نشده که به‌زودی عملیاتی می شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران وضعیت مبارزه با آفات و بیماری ها را در سال جاری مطلوب ارزیابی کرد و گفت: شبکه های مراقبت در بحث بیماری ها، آفات و علف های هرز مزارع گندم به خوبی عمل کرده اند تا جایی که کیفیت گندم تحویلی مطلوب است.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب تولید و برداشت، میزان خرید تضمینی گندم در سال جاری را بیش از ۱۵۰ هزارتن در استان تهران پیش بینی کرد و افزود: سال گذشته ۱۳۰ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید دولت شده بود.

به گزارش ایرنا، طبق مصوبه شورای قیمتگذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی هر کیلوگرم گندم معمولی نان ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و گندم دوروم ۱۸ هزار تومان از کشاورزان خریداری می شود.

نظر شما