شناسهٔ خبر: 67269502 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

دیده‌بان رسانه‌ای سازمان همکاری اسلامی:

غزه به قبرستان زنده‌ای تبدیل شده که آهسته می‌نالد

در آخرین گزارش هفتگی دیده‌بان رسانه‌ای سازمان همکاری اسلامی در خصوص جنایات رژیم اسرائیل، آمده است که حملات اسرائیل، غزه را به قبرستان زنده‌ای تبدیل کرده که به آهستگی می‌نالد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، در گزارش هفتگی اخیر دیده‌بان رسانه‌ای سازمان همکاری اسلامی در خصوص جنایات رژیم اسرائیل در روزهای 10 لغایت 17 ژوئن آمده است، حجم بحران‌های انسانی در نوار غزه در طول هشت ماه و قرار گرفتن این منطقه به یک هدف نظامی اسرائیلی، آن را به یک قبرستان زنده تبدیل کرده که ساکنان آن، هیچ مکان امنی برای کوچ کردن پیدا نمی‌کنند. 

در این گزارش با اشاره به هشدارهای بین‌المللی در خصوص بازگشت شبه قحطی به ویژه در شمال و عدم امکان رسیدن کمک‌های بشردوستانه به این منطقه، آمده است: وضعیت در غزه با حمله زمینی رژیم صهیونیستی، به صورت بحرانی در آمده است.

دیده‌بان سازمان همکاری اسلامی در ادامه تاکیدکرد: سربازان اسرائیلی در بازه زمانی 10 لغایت 17  ژوئن، 279 فلسطینی را کشته و 923 نفر را مجروح کرده‌اند. بدین ترتیب تعدای شهدای فلسطینی از هفتم اکتبر 2023 تا 12 ژوئن به 37 هزار و 746 فلسطینی رسیده است.

همزمان با ادامه جنایات اسرائیل در نوار غزه، آژانس کاریابی و امدادرسانی آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل متحد اعلام کرد که 193 نفر از کارکنان این آژانس از ابتدای حملات به نوار غزه جان خود را از دست داده‌اند که این بیشترین آمار در تاریخ سازمان ملل متحد به شمار می‌رود.

این آژانس افزود که غزه خطرناک‌ترین مکان برای کارکنان امدادرسانی است.

این سخنان در حالی بیان شد که گزارش‌ها حاکی از کوچ معکوس فلسطینیان از رفح به مناطق مرکزی نوار غزه در نتیجه بمباران مداوم و تهدید به حمله زمینی به این منطقه است.

سازمان بهداشت جهانی نیز از شدت گرفتن قحطی بیش از هر زمان دیگری در شمال غزه خبرداد.

اتحادیه بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر نیز نسبت به آسیب جدی به خدمات بهداشتی در شمال غزه هشدار داده و تاکیدکرد که نظام پزشکی در جنوب در معرض فروپاشی قرار دارد.

گزارش سازمان ملل متحد، از آمار بی‌سابقه نقض حقوق کودکان فلسطینی توسط اسرائیل بیش از هر مکان دیگری در جهان پرده برداشت و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد برای نخستین‌بار اسرائیل را در لیست کشورهای ناقض حقوق کودکان قرار داد.


در کرانه باختری نیز نظامیان اشغالگر در بازه زمانی مذکور (10 لغایت 17 ژوئن) 16 فلسطینی را کشته و همراه با شهرک‌نشینان یهودی 10 خودرو شامل چهار بولدوزر، چهار خودروی شخصی، یک کامیون و یک دستگاه تراکتور کشاورزی را ضبط و منهدم کردند. همچنین بیست انبار گوسفند در نابلس و اریحا ویران شد و زمین‌های کشاورزی از بین رفت. شهرک‌نشینان 200 درخت زیتون در الخلیل را قطع کرده و درخت‌های زیتون و بادام در نابلس، بیت‌لحم و رام‌الله را آتش زدند.

حملات شهرک‌نشینان در این بازه زمانی به 36 حمله افزایش یافته و تعداد حملات به کرانه باختری هزار و 802 حمله بوده است.

twitter sharing button
email sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button

نظر شما