شناسهٔ خبر: 67269372 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

پورمحمدی: مسئولیت‌ها را با ناراحتی پذیرفتم/نامزد ریاست‌جمهوری با جناح‌های دیگر همکاری می‌کند؟

اقتصادنیوز: کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: از اینکه با افراد جناح‌های دیگر همکاری کنم ترسی ندارم؛ زیرا رئیس‌جمهوری همه مردم هستم و باید از همه ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنم؛ اگر به دنبال جناح‌بندی باشیم، نمی‌توانیم موفق شویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در دیدار جمعی از طلاب حوزه علمیه قم و اعضای مجمع نمایندگان طلاب در حرم امام راحل، اظهار کرد: وظیفه اصلی من به‌عنوان طلبه، آگاهی‌بخشی به مردم است، ولی از ابتدای انقلاب درگیر مسئولیت‌های اجرایی شدم و به‌عنوان فرزند این انقلاب واجب می‌دانستم همواره همراهی کنم. تا امروز در همه مسئولیت‌ها همیشه به دنبال تقویت نظام بودم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: وظیفه همه ما بازگشت به اصول و ارزش‌های انقلاب است. در حال حاضر بین مردم و حکومت گسل‌هایی ایجاد شده و تردید در جامعه شکل گرفته است، تمام تلاش دشمنان نیز این است که انقلاب ما بیش از این در جهان منتشر نشود و اهدافش تحقق نیابد.

وی با بیان اینکه مردم نسبت به ما مردد و بدبین شده‌اند، تصریح کرد: در مقابل آن، انقلابیون باید برای بهبود این وضعیت تلاش کنند. من هم در این عرصه پای گذاشتم تا اگر مردم اعتماد کنند، بتوانم ظرفیت‌های نوین تفکر انقلابی را در امور جامعه حاکم کنم. اعتمادسازی‌ یک کار گسترده نیاز دارد و با دو شعار حل نمی‌شود.

پورمحمدی یادآور شد: نسل فعلی به درک جدیدتری از مفاهیم انقلاب نیاز دارد و ترجمه قوی‌تری از معارف دینی و انقلابی می‌خواهد. البته پایه‌های دینی باید در جامعه رسوخ کرده باشد تا همه‌چیز تأثیر خودش را بگذارد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما برای انتخابات تدارک ندیده بودیم ولی برخی افراد گویی همیشه برای حضور انتخابات بلیت دارند و حضور پیدا می‌کنند. تا امروز بیشتر با ناراحتی برخی مسئولیت‌ها را پذیرفتم و به‌جز خبرگان هیچ کجای دیگر نامزد نشدم. در موقعیت‌های مختلف و سطوح عالی حکومتی حضور داشتم و می‌دانم چطور باید فعالیت کنم. سعی می‌کنم در انتخابات وعده‌های امیدبخش و تحولی بدهم ولی وعده‌های غیرواقعی و نشدنی ندهم. در مسئولیت‌هایی که بودم نشان داده‌ام می‌توانم موفق باشم.

وی تصریح کرد: از اینکه با افراد جناح‌های دیگر همکاری کنم ترسی ندارم زیرا رئیس‌جمهوری همه مردم هستم و باید از همه ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنم. اگر به دنبال جناح بندی باشیم، نمی‌توانیم موفق شویم.

پورمحمدی با بیان اینکه سیاست خارجی یکی از موضوعاتی است‌ که‌ به‌طور جدی نیاز به وفاق ملی دارد، اظهار کرد: در عرصه‌ بین‌المللی باید دارای مواضع روشن و باوفاق باشیم. اگر چیزی را کشور قبول‌ و رهبری تأیید کرد، همه‌ باید حمایت کنیم و کسی‌ حق ندارد آن را تضعیف کند.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: فرهنگ از جنس فکر، اعتقاد، عاطفه و احساس است. راه تحول فرهنگی کشمکش و ابزار فیزیکی نیست و فرهنگ را کف خیابان نمی‌توان درست کرد. باید برگردیم ببینیم کجا درست عمل نکرده‌ایم که‌ به‌ اینجا رسیده‌ایم. اسلام به انسان حرمت گذاشته است. باید به زنان، دختران و پسرانمان احترام بگذاریم و بعد با آنان گفت‌وگو کنیم. ما مسئولیم چه کسانی را به میدان می‌فرستیم.

نظر شما