شناسهٔ خبر: 67269325 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

زندانیان با پابند الکترونیک به آغوش خانواده بازمی گردند

تحریریه جهان صنعت نیوز

مدیر عامل بنیاد برکت (زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام) گفت: در راستای رفع مشکل کمبود پابندهای الکترونیکی بنیاد برکت اقدام به تولید ۱۰ هزار پابند الکترونیک به ارزش ۳۰ میلیارد تومان در طول ۴ ماه کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، برکت محمد ترکمانه. در خصوص ورود بنیاد برکت (ره) به ماجرای تولید پابند الکترونیکی افزود. بنیاد برکت در راستای محرومیت زدایی که هدف اصلی است. آزاد سازی زندانیان و کمک به بازگشت زندانیان به جامعه ساخت پابند الکترونیکی را در دستور کار قرار داده است.

ترکمانه بیان کرد : در بحث پابند الکترونیکی نکته ای که بسیار حائز اهمیت است. نگاه به انجام این موضوع از لحاظ اجتماعی است.

این مقام مسئول بنیاد برکت با اشاره به اینکه بنیاد برکت به این سمت نرفته است. که کارخانه تولید پابند الکترونیکی بزند بلکه به یک مسئله اجتماعی که آزاد سازی زندانیان از طریق پابند الکترونیکی پرداخته است. گفت: بنیاد برکت به مدل جدیدی از آزاد سازی و بازپروری زندانیان در کنار مدلهای دیگر آزادسازی زندانیان ورود کرده. که آن آزادسازی از طریق پابند الکترونیکی بوده است.

ترکمانه با بیان اینکه در مدل جدید آزاد سازی زندانیان از طریق پابند الکترونیکی محدودیتهایی از جمله کمبود پابندهای الکترونیکی وجود داشته است گفت: در چند سال گذشته پابند الکترونیکی به تعداد زیادی وجود نداشت که همین امر باعث میشد که آزاد سازی زندانیانی که این صلاحیت را داشتند با تاخیر انجام شود که در نهایت بنیاد برکت به این موضوع ورود کرد و با حمایت از یک شرکت دانش بنیان اقدام به تهیه و تولید پابندهای الکترونیکی کرده است.

وی با بیان اینکه در طی ۴ ماه گذشته ۱۰ هزار پابند الکترونیکی با ارزش ریالی ۳۰ میلیارد تومان تولید شده است، می افزاید: قیمت تمام شده هر پابند الکترونیکی معادل سه میلیون تومان است.

این مقام بنیاد برکت اظهار :کرد هدف ورود بنیاد برکت به این ماجرا رفع کمبود پابند الکترونیکی در کشور بوده است که خوشبختانه انجام شده است پیشگیری از آسیبهای اجتماعی بازگرداندن فرد زندانی به آغوش خانواده حفظ و کرامت زندانی هم از جمله مزایای این طرح بوده است.

وی در خاتمه تاکید کرد: در این مدل از آزاد سازی زندانی علاوه بر آنکه مجرم دوره محکومیت خود را طی میکند بلکه به نوعی بازپروری هم برای این فرد فراهم میشود.

منبع: ایلنا

نظر شما