فردای اقتصاد- بر اساس گزارش عملکرد فروشگاههای سوپرمارکت اسنپ (تحویل فوری) در سال ۱۴۰۲، تا کنون بیش از ۵ هزار فروشگاه در ۳۱ استان کشور با این پلتفرم همکاری کرده اند که در نتیجه این همکاری بیش از ۷ میلیون کاربر حداقل یک بار از خدمات آنلاین فروش کالاهای سوپرمارکتی بهرهمند شدهاند.
از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ دو سرویس اسنپ اکسپرس (سفارش آنلاین از سوپرمارکتهای محلی و زنجیرهای) و اسنپ مارکت (سفارش آنلاین از فروشگاههای زنجیرهای هایپرستار) تحت عنوان سوپرمارکت اسنپ با یکدیگر ادغام شدند که نتیجه این همافزایی ارایه سرویسی با کیفیتتر به کاربران این پلتفرم بود.
طی سال گذشته، تنها پس از گذشت یک سال از این ادغام، فروشگاههای همکار سوپرمارکت اسنپ رکوردها و دستاوردهای قابل توجهی داشتند. به گونه ای که میانگین فروش آنلاین فروشگاههای برتر پلتفرم در سال ۱۴۰۲به میزان ۳۵ میلیارد تومان بود (این آمار بدون در نظر گرفتن فروش در فروشگاههای زنجیرهای و تنها مربوط به فروشگاههای محلیست) و بالاترین فروش سالانه مربوط به یکی از فروشگاههای همکار در استان تهران با ۴۲ میلیارد تومان فروش در سال بوده است.
رشد تعداد سفارشها در اسفند ۱۴۰۲، نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن بیش از ۵۰ درصد بوده و یکی از فروشگاههای همکار در شهر اصفهان موفق به ثبت رشد ۱۵ برابری تعداد سفارشها در یک سال شده است.
در ساعت ۱۹ روز ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ فروشگاههای همکار سوپرمارکت اسنپ موفق شدند، عملیات جمعآوری و ارسال ۸۰ هزار کالای سوپرمارکتی را با موفقیت انجام دهند. برای ارسال این تعداد کالا به همکاری حدود ۱۰ هزار پیک موتوری نیاز بوده است.
بر اساس این گزارش، بزرگترین سبد خرید در سوپرمارکتهای (تحویل فوری) اسنپ شامل ۲۴۷ قلم کالا بوده و گرانترین سبد خرید از فروشگاههای همکار ۴۵ میلیون تومان ارزش داشته است.
سبد خرید کاربران سوپرمارکت اسنپ به طور میانگین شامل ۷ قلم کالا بوده و ارزش ریالی این سبدها در مقایسه با سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است. همچنین کاربران ماهانه بیش از ۲۳ میلیون قلم کالا از میان تنوع کالایی گسترده موجود در این پلتفرم سفارش دادهاند.
مطالعه رفتار خرید کاربران نشان میدهد که بیشتر خریدهای سوپرمارکتی در تعطیلات پایان هفته اتفاق میافتد. روزهای پنجشنبه و جمعه پرسفارشترین روزهای هفته برای کاربران این پلتفرم بوده است:
پرفروشترین کالاهای این پلتفرم به ترتیب نوشابه ۱.۵ لیتری کوکا، اسنک چیتوز و شیر کمچرب ماهشام بوده است.
بر اساس این گزارش، گروه کالاهای تنقلات، لبنیات و نوشیدنیها در میان کاربران سوپرمارکت اسنپ پرطرفدارتر است.
نظر شما