شناسهٔ خبر: 67268967 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

طائب:

۴ قدرت اتمی در وعده صادق از اسرائیل دفاع کردند

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران گفت: در زمان عملیات وعده صادق چهار قدرت اتمی با همه توان از اسرائیل دفاع کردند و رژیم صهیونیستی آنقدر از خودش مطمئن بود که در ساعات اول از فرود موشک‌ها فیلمبرداری می‌کرد.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام حسین طائب در نشست تبیین مسائل روز که در محل تالار شهید بهشتی دانشگاه اصفهان برگزار شد، ضمن گرامیداشت حلول ماه ذی‌الحجه و اعیاد قربان و غدیر یاد و خاطره شهید رئیسی و شهدای خدمت را زنده نگه داشت و گفت: بعد از دوره‌های متعدد مردم انتخابی کردند که تداوم مکتب امام و تعلق به پایه‌های نظام اصلی، مهم‌ترین ویژگی آن بود و خودش را خدمت‌گزار مردم می‌دانست و این سبب شد تا ما در بخش‌های مختلف انقلابی یک جهش پیدا کنیم و شهادت ایشان باعث شد تا خادم جمهور بودن برای مردم اثبات شود.
 
وی با بیان اینکه شهید رئیسی علی‌رغم همه هجمه‌ها مسیر پیشرفت کشور را در بخش‌های مختلف ریل‌گذاری کرد و ثمرات این پیشرفت‌هادر آینده نزدیک فراگیر خواهد شد، افزود: دولت سیزدهم یکی از بهترین دولت‌هایی بود که در مسیر پیشرفت کشور پای گذاشت و در عرصه‌های مختلف موجب جهش کشور شر و پرچم انقلاب را در جهان به اهتزار درآورد و بعد از شهادت ایشان، با هدایت مقام معظم رهبری این نور خاموش نخواهد شد و ملت گام‌های بلندتری بر می‌دارند.
 
رئیس سابق اطلاعات سپاه پاسداران با بیان اینکه شهادت آیت‌الله رئیسی علاوه بر مردم، دوست‌داران انقلاب را هم مصیبت‌زده کرد، گفت: خداوند متعال می‌فرمایند که با صبوری در مقابل مصیبت شامل هدایت و رحمت خواهید شد. ملت ایران در طول تشییع پیکرهای شهدا نشان داد و این حماسه را با حضور پرشور در انتخابات تکمیل خواهد کرد و این وعده الهی محقق خواهد شد.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را با انتخابات سال 92 مقایسه کرد و گفت: در سال 92 آمریکا و سایر ابرقدرت‌ها بازیگران عرصه جهانی بودند و در سطح منطقه‌ای نیز اسرائیل و کشورهای همسایه نقش‌آفرین بودند. آمریکایی‌ها طرحی به نام استراتژی امنیت ملی قرن 21 داشتند که بر اساس آن می‌بایست تا سال 2025 جهان تبدیل به دهکده ارتباطات با کدخدایی آمریکا شود.جمهوری‌خواهان در آن دوره اعتقاد داشتند که برای پیاده‌سازی این طرح باید خاورمیانه را تصرف کنند اما شکست خوردند.آمریکایی‌ها در زمان جنگ عراق و افغانستان 7 تریلیون دلار هزینه کردند و در سال 92 میزان بدهی آنها به بیش از 16 تریلیون دلار رسید.
 
طائب با یادآوری این نکته که انتخابات سال 92 با سال دوم دولت اوباما هم‌زمان بود، افزود: اوباما با راهبرد قدرت هوشمند به دنبال تسخیر خاور میانه بود. اسرائیل هم در آن زمان هنوز جزو قدرت‌های منطقه بود و نتانیاهو هم در آن دوره مجلس را به امید سرکار آمدن دولتی همگراتر منحل کرد اما مجلس بعدی به جای دو قطبی تبدیل به سه قطبی شد و شکست خورد. کشورهای منطقه هم در آن دوران همه با آمریکا هم پیمان بودند و از آنها پیروی داشتند.
 
وی اضافه کرد:امروز به جایی رسیده‌ایم که آمریکایی‌ها می‌پذیرند که هژمون جهان نیست و نگران هستند که قدرت‌های ثلاثه‌شان مثل سایر قدرت‌ها روند کاهشی داشته باشد. آمریکایی‌ها برای آنکه مانع شود که عراق، یمن و سایر گروه‌های مسلمان از عزه حمایت کنند، با 11 کشور ائتلاف کرده و دو ناو را به خلیج فارس آوردند و شروع به تهدید کردند اما شکست خوردند.
 
رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران با بیان اینکه در زمان عملیات قدرت مردمی داخل کشور یکپارچگی دارد و افکار عمومی منتظر انتقام بودند، گفت: رژیم منحوس صهیونیستی زمانی که شهید زاهدی را به شهادت رساند، تصور می‌کرد که جمهوری اسلامی پاسخ نمی‌دهد و در صورت پاسخ آمریکایی‌ها دخالت می‌کند و درگیری طرفین تبدیل به جنگ ایران و آمریکا خواهد شد و به همین دلیل شهید زاهدی را به شهادت رساندند.
 
وی ادامه داد: رژیم منحوس صهیونیستی و آمریکایی‌ها بعد از شهادت سردار زاهدی با میانجی‌گری یکی از کشورهای همسایه تلاش کردند تا مانع انتقام ایران شوند اما اراده مردم ایران به انتقام گرفتن بود؛ در زمان عملیات وعده صادق چهار قدرت اتمی با همه توان از اسرائیل دفاع کردند و رژیم صهیونیستی آنقدر از خودش مطمئن بود که در ساعات اول از فرود موشک‌ها فیلمبرداری می‌کرد اما بعد که دید اوضاع خراب است، تلویزیون‌ها را قطع کردند.

نظر شما