شناسهٔ خبر: 67268785 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

(ویدئو) حمله قاضی زاده به روحانی: رفته بودند با کدخدا بسازند

«باید با چارچوب‌های موجود کار کنیم تا با قدرتمندی خودمان نظام بین المللی را به چند جانبه گرایی تغییر دهیم. نوع برخورد با رئیس جمهور چین باعث شد حتی کشور‌های همسایه به ما پشت کردند و قطع رابطه با آن‌ها داشتیم.»

صاحب‌خبر -

قاضی‌زاده هاشمی با حمله به روحانی گفت که بعضی‌ها رفته بودند با کدخدا بسازند، هم خدا را از دست دادند هم اهالی ده را.

بخشی از سخنان نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در میزگرد سیاسی در ادامه می‌آید:

  • سیاست خارجی باید دستاورد داشته باشد. با روی کار آمدن شهید رئیسی و شهید امیرعبدالهیان رویکرد غلط دولت قبلشان را تغییر دادند.

 

  • باید با چارچوب‌های موجود کار کنیم تا با قدرتمندی خودمان نظام بین المللی را به چند جانبه گرایی تغییر دهیم. نوع برخورد با رئیس جمهور چین باعث شد حتی کشورهای همسایه به ما پشت کردند و قطع رابطه با آن‌ها داشتیم.

 

  • باید در اقتصاد جهانی در حوزه امنیت ملی به ما نیازمند باشند. بگوییم بسم الله دیپلماسی محل بده بستان است، چیزی می‌گیریم چیزی می‌دهیم نه اینکه از جیب خودمان بدهیم. نه اینکه اقتدارمان را بدهیم. نه اینکه صنعتمان را بدهیم. چیزی که از آن‌ها داریم می‌دهیم.

 

  • در ماجرای تبادل زندانیان جاسوس آن‌ها دست ماست، تبادل می‌کنیم زندانیانمان را آزاد می‌کنیم. از دارایی‌هایمان نمی‌بخشیم. این می‌شود دیپلماسی بر اساس قدرت. بده بستانی که منافع ملی را ذبح نمی‌کنید.

 

  • دعوای ما برحسب ظاهر با آمریکایی‌ها بعد از لانه پیش آمد. چه کسانی رفتند لانه را تسخیر کردند. مدیر حج خونین سال ۶۶ چه کسی بود؟ چه کسی باعث دعوای ما با عربستان شد؟ مسوول مذاکره قطعنامه ۵۹۸ چه کسی بود که نتوانست تنبیه متجاوز را بیاورد در قطع نامه که امروز ایثارگران عزیز ما که چطور کویت توانسته غرامت بگیرد ما نمی‌توانیم. شروع صنعت هسته‌ای در کشور توسط چه کسی گذاشته شد؟ با چه استراتژی گذاشته شد؟ غیر از دولت آقای موسوی و آقای هاشمی بود. خودشان را جریان حل مساله می‌دانند درحالی که هیچ وقت مساله را حل نمی‌کنند. این زخم را باز نگه می‌دارند تا آن را یک‌سره به مردم بفروشند و خود را در قدرت نگه دارند.

 

  • آمریکا رو به افول است به اعتقاد من؛ حتی آدم ندارند که معتقد به آرمان آمریکایی باشد تا بیاید در ارتش آمریکا بجنگند. مجبورند آدم اجیر کنند.
 
 
 

نظر شما