شناسهٔ خبر: 67268619 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

انتقاد نماینده دشتستان از وزیر نفت: آلودگی نفت برای بوشهر است اما بیمارستانش برای زادگاه وزیر / وزارت نفت ستاد انتخاباتی شده / وزیر درباره قهر و خانه نشینی توضیح دهد

نماینده مردم دشتستان در مجلس دوازدهم با اشاره به بحث عدم ایفای مسئولیت اجتماعی وزارت نفت، گفت: سوگیری در این زمینه به ویژه در استان بوشهر روشن است و بهتر است آقای وزیر پاسخگو باشند که چرا دود و آلودگی این شرکت ها برای مردم بوشهر است ولی بیمارستانش را در شهر خودش کلنگ می زند؟

صاحب‌خبر -

  نماینده مردم دشتستان بوشهر در مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش وزیر نفت در مورد آخرین وضعیت تولید بنزین و گازوئیل در کشور، از انفعال وزارت نفت در برداشت از میدان مشترک، کم توجهی به مسئولیت های اجتماعی ونیروهای شرکتی و قراردادی اش انتقاد کرد.

به گزارش روزنامه پیام عسلویه وی گفت: متاسفانه وزارت نفت ستاد انتخاباتی شده و باید جلوی آن را گرفت. مردم، کشاورز، راننده ها و… از وضعیت سوخت، انرژی و گازوئیل شاکی هستند اما معاونین شما در وزارت نفت مشغول کار سیاسی و انتخاباتی و به دنبال محکم کردن جای خود در دولت بعدی هستند. این آدم های سیاسی را از جنوب تا شمال کنار بگذارید و کار مردم را انجام دهید؛ وزارت نفت که جای رفیق بازی نیست.

ابراهیم رضایی ضمن اشاره به مسئله فشار افزایی به منظور رفع ناترازی در میدان گازی پارس جنوبی، اضافه کرد: متاسفانه کار عملیاتی خاصی صورت نگرفته است، با این روند 3 سال و نیم دیگر گاز منازل مردم قطع خواهد شد.

  وی با اشاره به احکام برنامه هفتم که وزارت نفت را برای بهینه سازی مکلف کرده است، تصریح کرد: وزارت نفت تاکنون برای این بهینه سازی چه کاری کرده است و چه برنامه ای دارد؟ برای سرمایه گذاری واقعی بخش خصوصی در صنعت نفت که تاکید رهبر معظم انقلاب نیز است، وزارت نفت چه کاری انجام داده است؟

  ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به میدان نفتی فرزاد مشترک با عربستان سعودی گفت: الان سعودی ها فعال هستند و سهم ما را می برند اما ما تا به امروز هیچ کاری انجام نداده ایم. آقای وزیر در کمیسیون انرژی مجلس یازدهم قول دادند که فعالیت خود را شروع می کنند اما تاکنون متاسفانه کاری صورت نگرفته است. برای رفع ناترازی علاوه بر این، کارهای دیگری مانند توسعه میادین داخلی هم باید انجام بگیرد که باز هم در این زمینه متاسفانه ضعف داریم.

  رضایی در ادامه با اشاره به ظلمی که در حق نیروهای شرکتی و قراردادی شرکت های نفت و گاز می شود، گفت: به آن ها درجه ۲ نگاه می شود در حالی که این ها هم بچه های ما و کشور هستند و باید حق و حقوقشان رعایت شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس دوازدهم با اشاره به بحث عدم ایفای مسئولیت اجتماعی وزارت نفت، گفت: سوگیری در این زمینه به ویژه در استان بوشهر روشن است و بهتر است آقای وزیر پاسخگو باشند که چرا دود و آلودگی این شرکت ها برای مردم بوشهر است ولی بیمارستانش را در شهر خودش کلنگ می زند؟

  عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان با انتقاد از اقدامات نامناسب وزیر نفت گفت: خوب است آقای وزیر در مورد خانه نشینی و قهر خود با رئیس جمهور شهید هم به مردم توضیح بدهند. 

نظر شما