شناسهٔ خبر: 67268575 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

(تصاویر) فرزانه اصغری، خواهر سام اصغری دختر شایسته فارسی‎‌زبانان شد!

در اولین دوره مسابقه‌ای موسوم به «دختر شایسته تمدن پارسی» که با حضور ۱۹ شرکت‌کننده نهایی دوشنبه ۱۷ ژوئن در هتل پلازای شهر رم در ایتالیا برگزار شد، فرزانه اصغری، مدل و متخصص پوست و زیبایی، موفق شد مقام اول را کسب کند.

صاحب‌خبر -
روزنو :

(تصاویر) فرزانه اصغری، خواهر سام اصغری دختر شایسته فارسی‎‌زبانان شد!

فرزانه (فی) اصغری که عنوان اولین دختر شایسته فارسی زبانان را به خود اختصاص داد، مدل و متخصص پوست و زیبایی است که در ایران به دنیا آمد و بزرگ شد.پ

زی‌سان: در اولین دوره مسابقه‌ای موسوم به «دختر شایسته تمدن پارسی» که با حضور ۱۹ شرکت‌کننده نهایی دوشنبه ۱۷ ژوئن در هتل پلازای شهر رم در ایتالیا برگزار شد، فرزانه اصغری، مدل و متخصص پوست و زیبایی، موفق شد مقام اول را کسب کند.

به گزارش زی‌سان، در این مسابقه، هر زنی با ملیت ایرانی، ازبک، تاجیک یا افغان (به شرط فارسی‌زبان بودن) می‌توانست شرکت کند. نماینده منتخب این مسابقات در هفتاد‌وسومین دوره مسابقه «خانم شایسته جهان» (Miss Universe) که تابستان ۲۰۲۴ در مکزیک برگزار خواهد شد، شرکت می‌کند.

چهار داور بین‌المللی که این مسابقه را داوری کردند.

یکی از این داوران فرانچسکا یو، کارآفرین برجسته مد چینی تبار و متولد ایتالیا و موسس یک شرکت طراحی مد است که تلاش می‌کند طراحی ایتالیایی را با صنایع دستی چین درهم آمیزد.

خواهران سام اصغری

بروک بروک‌ــ‌جکسون، مدل و برنده مسابقات زیبایی دختر شایسته زیمباوه در سال ۲۰۲۳ داور دیگر این مسابقه بود.

ساپوترا دی‌وی نوگراها، متخصص روابط عمومی متولد جاکارتا در اندونزی که فارغ‌التحصیل رشته روابط بین‌الملل از دانشگاه سوربون و دارای مدرک کارشناسی ارتباطات دیجیتال و بازاریابی از مدرسه ارتباطات اروپایی است، هم یکی از داوران بود.

(تصاویر) فرزانه اصغری، خواهر سام اصغری دختر شایسته فارسی‎‌زبانان شد!
فرزانه (فی) اصغری کیست؟

فرزانه (فی) اصغری که عنوان اولین دختر شایسته تمدن پارسی را به خود اختصاص داد، مدل و متخصص پوست و زیبایی است که در ایران به دنیا آمد و بزرگ شد. او پس از دریافت مدرک کارشناسی در رشته میکروبیولوژی، به ایالات متحده مهاجرت کرد و به برادرش، سام اصغری، پیوست.

فی در آمریکا در رشته پرستاری تحصیل کرد و تمرکز حرفه‌ای خود را تغییر داد. تعهد او به کمک به دیگران او را به سفر‌های خیریه و انسان‌دوستانه به جامائیکا کشاند؛ جایی که در بیمارستان‌ها، یتیم‌خانه‌ها و بنیاد‌های زنان خدمات مراقبت و آموزشی ارائه کرد.

(تصاویر) فرزانه اصغری، خواهر سام اصغری دختر شایسته فارسی‎‌زبانان شد!

او به مد و حرفه مدلینگ هم علاقه‌مند بود و در کنار تحصیلات و حرفه‌اش در این زمینه هم فعالیت می‌کند. فی به روی جلد چند مجله معروف مد در آمریکا هم راه یافته و در چند هفته مد شرکت کرده است. او با دریافت مدرک کارشناسی ارشد پرستاری و مدارک تخصصی پوست و زیبایی، به این حیطه وارد شد.

نظر شما