شناسهٔ خبر: 67268483 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

واکنش تند سندرز به درخواست جدید نتانیاهو

سناتور آمریکایی مخالف حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه درخواست نتانیاهو برای دریافت کمک‌ تسلیحاتی بیشتر از آمریکا را نقد کرد.

صاحب‌خبر -

 سناتور آمریکایی مخالف حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه درخواست نتانیاهو برای دریافت کمک‌ تسلیحاتی بیشتر از آمریکا را نقد کرد. گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت در آمریکا در واکنش به درخواست رژیم صهیونیستی برای دریافت تسلیحات بیشتر از آمریکا عنوان کرد: دیگر بمبی برای نتانیاهو وجود ندارد. سندرز در پاسخ به درخواست بنیامین، نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه آمریکا باید اسلحه و مهمات بیشتری را در جنگ علیه غزه به رژیم صهیونیستی بدهد، بیانیه‌ای را منتشر کرد. وی در این بیانیه عنوان کرد: نتانیاهو ویدئویی را منتشر کرده و در آن به ایالات متحده بابت عدم ارسال سریع و به اندازه بمب حمله کرده است. شکی نیست که او سخنرانی مشابهی را هم در تاریخ 24 ژوئن در کنگره آمریکا ارائه خواهد کرد. سندرز با انتقاد از مواضع رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه عنوان کرد: اسرائیل هیچ حقی برای جنگ علیه مردم فلسطین را نداشته و ندارد. با این حال دقیقا در حال انجام چنین کاری است. این سناتور آمریکایی در بخشی از بیانیه‌اش عنوان کرده است: اجازه دهید صریح باشم. دولت تندروی نتانیاهو تاکنون بیش از 37 هزار فلسطینی را کشته و نزدیک به 85 هزار نفر را زخمی کرده است. از این تعداد، حدود شصت درصدشان زنان، کودکان و افراد سالخورده هستند. او همچنین گفت: اسرائیل پس از آواره کردن حدود 1.8 میلیون نفر فلسطینی از خانه‌های خود، بیش از 60 درصد مسکن‌ها در غزه را تخریب کرده و زیرساخت‌های غیرنظامی از جمله سیستم آب و فاضلاب را کاملا از بین برده است. ضمن اینکه اکنون در غزه برق وجود ندارد.

بیانیه شدیدالحن سندرز به درخواست جدید نتانیاهو

وی ضمن اشاره به دیگر جنایات رژیم صهیونیستی، این موضوع که نتانیاهو اکنون در لاهه به جنایات جنگی متهم شده است را قابل قبول دانسته و عنوان کرد: دعوت نتانیاهو به کنگره از سوی مایک جانسون، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا جهت سخنرانی اقدامی بی‌اساس است و ما نباید به افرادی که از گرسنگی دادن به کودکان به عنوان یک حربه جنگی استفاده می‌کنند، احترام بگذاریم. سندرز بار دیگر از دولت بایدن خواست تا تمام کمک‌های نظامی و تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی را متوقف کرده و از اهرم‌های خود برای پایان دادن به جنگ و توقف کشتار وحشیانه غیرنظامیان در غزه استفاده کند.

 

نظر شما