شناسهٔ خبر: 67268356 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اجرای عملیات برق‌رسانی به ۲۳ روستای خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از اجرا و اتمام عملیات برق‌رسانی به ۲۳ روستای فاقد برق استان خبر داد و گفت: ضریب نفوذ برق‌رسانی در استان به صورت ۱۰۰ درصد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی دادگر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی اظهار داشت: در قالب دو شاخص از میانگین کشوری بالاتر هستیم که یک مورد کاهش اتفاق در شبکه‌های برق است که ضریب آن 7.3 درصد است که 2 درصد از میانگین کشور جلوتر هستیم. 

اضافه شدن 33 هزار مشترک برق در دولت سیزدهم 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان این‌که در نرخ انرژی‌های توزیع نشده 5 تا 6 برابر از میانگین کشوری بهتر هستیم، ادامه داد: در دولت سیزدهم عملکرد های خوبی در زمینه برق در استان انجام شده و طی این سه سال قریب به 33 هزار مشترک جدید به مشترکان شرکت برق استان اضافه شدند‌.

وی از اتمام عملیات برق‌رسانی به 23 روستای فاقد برق خبر داد و افزود: ضریب نفوذ برق در روستاها استان تقریباً به 100 درصد رسیده و تمام روستاهای بالای پنج خانوار استان از نعمت برق برخوردار هستند.

دادگر با اشاره به اجرای طرح بهارستان یعنی بهینه سازی شبکه‌های برق روستایی گفت: در این راستا نیز 715 روستای استان در این طرح عملیات بهینه‌سازی آنها صورت گرفته است‌.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی به اجرای طرح استفاده از انرژی خورشیدی اشاره و بیان کرد: در راستای بحث انرژی خورشیدی نیز در دولت سیزدهم 379 انرژی خورشیدی با ظرفیت 4.5 مگاوات کار انجام شده که ظرفیت خوبی است و با احتساب این ظرفیت انرژی خورشیدی برق استان به 28 مگاوات رسیده است. 

تحویل سامانه‌های خورشیدی به عشایر کوچ رو 

دادگر، از تحویل سامانه‌های خورشیدی به عشایر کوچ رو نیز خبر داد  و گفت: در این راستا یک هزار و 950 سامانه خورشیدی تحویل عشایر شده که اعتبار آن از محل اعتبارات شرکت توانیر در تهران تامین شده و 90 درصد بلاعوض و 10 درصد سهم عشایر بوده است. در حوزه اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های برق شهری نیز 50 کیلومتر شبکه با 100 دستگاه ترانس در طول شهرها انجام‌ شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی تصریح کرد: تبدیل شبکه‌های سیمی به کابلی در سطح شهرها نیز از دیگر اقدامات انجام شده این شرکت است که 800 کیلومتر در این حوزه عملکرد داشتیم.

وی با بیان اینکه در سایت‌های مسکن ملی نیز 350 میلیارد تومان کار انجام شده گفت: در پیشرفت حوزه مسکن ملی استان اول کشور هستیم. 

دادگر از تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی نیز خبر داد و یادآور شد: این امر می‌تواند مشوق خوبی برای سرمایه گذاری در این منطقه باشد و در مجموع در طول سه سال دولت سیزدهم 3 هزار میلیارد تومان پروژه در سطح استان به بهره‌برداری رسیده است. 

اجرای پویش با انرژی در راستای کاهش مصرف در ایام پیک تابستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: در حوزه مدیریت مصرف هم اقدامات خویی تعریف شده که در حوزه بخش خانگی پویش با انرژی تعریف شده که اگر مشترکان 15 درصد مصرف خود را نسبت به سال قبل کاهش بدهند در قرعه کشی 300 دستگاه خودرو و خرید لوازم خانگی شرکت داده می‌شوند که این مهم علاوه بر پاداش و تخفیف‌های تابستانی است‌. تغییر ساعت کاری ادارات نیز یکی دیگر از کارهایی است که برای پیک تابستان انجام شده که امید است با اقدامات درست در این ایام دچار مشکل نشویم.

انتهای پیام/253

نظر شما