شناسهٔ خبر: 67268288 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

آیا حماس تمامی این حوادث را پیش‌بینی کرده بود؟ آیا حماس تمامی این حوادث را پیش‌بینی کرده بود؟

چند روزی است که وب‌سایت‌های مختلف از جمله رسانه‌های خبری و نیز شبکه‌های اجتماعی تصاویر و اطلاعاتی منتشر می‌کنند که نشان می‌دهد، حماس از سال‌ها قبل برای انجام این عملیات بخش‌هایی از سناریوی آن را منتشر کرده است. به گزارش اعتمادآنلاین، رسانه‌های عربی چند روزی است که با استناد به برخی از شواهد و قراین

صاحب‌خبر -

چند روزی است که وب‌سایت‌های مختلف از جمله رسانه‌های خبری و نیز شبکه‌های اجتماعی تصاویر و اطلاعاتی منتشر می‌کنند که نشان می‌دهد، حماس از سال‌ها قبل برای انجام این عملیات بخش‌هایی از سناریوی آن را منتشر کرده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، رسانه‌های عربی چند روزی است که با استناد به برخی از شواهد و قراین ادعا می‌کنند، حماس و شخص یحیی السنوار برای عملیات طوفان‌ الاقصی که روز هفتم اکتبر ۲۰۲۳ انجام گرفته آماده می‌شده و در مواردی هم اشاره‌هایی به نحوه انجام آن کرده است، گرچه با وجود این، اقدام حماس  ارتش اسرائیل را به‌شدت غافلگیر کرد.

به نوشته برخی از رسانه‌های عربی غافلگیری بزرگ‌تر از غافلگیری طوفان الاقصی آن است که حماس سریالی در نوار غزه مشابه سناریوی عملیات طوفان الاقصی ساخته و در ماه رمضان ۲۰۲۲ در ۳۶ شبکه ماهواره‌ای عربی هم به نمایش در آورده بود.

بخش‌های زیادی از سریال مشت آزادگان (قبضة الاحرار) که تمام ۳۰ قسمت آن در داخل نوار غزه تصویربرداری شده است در سال ۲۰۲۲ به‌دست جنبش حماس تولید و در ۳۶ کانال ماهواره‌ای که اکثراً هم فلسطینی هستند، به نمایش درآمد، چیزی شبیه به آنچه را که در هفتم اکتبر رخ داد به نمایش درآورده بود. 

در یکی از قسمت‌های این سریال، نحوه حمله مبارزان گروه‌های فلسطینی به پایگاه رعیم در اطراف نوار غزه و به کنترل درآوردن آن به نمایش در آمده است، حادثه‌ای که در عملیات اصلی هم تقریباً به همان شکل انجام گرفت.

جالب‌تر اینکه بعد از اتمام نمایش سریال، یحیی السنوار روز ۲۲ مه ۲۰۲۲ به عنوان رهبر حماس در آیین گرامی‌داشت عوامل این سریال حضور یافت و آنها را مورد تقدیر قرار داد.

او در سخنانی گفت: خلق چنین اثری توسط شما هرگز جدای از برنامه‌های بزرگ مردان مقاومت فلسطین نیست. این اثر شما بیانگر نحوه تعامل افراد مقاومت با مسایل مختلف و فعالیت‌های اطلاعاتی و نیز نحوه فعالیت کارگاه‌های ساخت سلاح است، این اثر شما یکی از پایه‌های پروژه آزادی کامل فلسطین محسوب می‌شود.

 

منبع: etemadonline-663525

نظر شما