شناسهٔ خبر: 67267599 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

انجام بیش از ۱۳ هزار ملاقات مددجویی در سراسر کشور

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور از انجام ۱۳ هزار و ۴۰۰ ملاقات مددجویی در قالب ظرفیت‌سازی اجتماعی در سراسر کشور در سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام،  علی‌محمد قادری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان بهزیستی در طول 1000 روز خدمت خود در دولت سیزدهم، اقدامات مطلوبی ارائه داده است.

وی با بیان اینکه در این دولت به برکت وجود شهید جمهور هم‌افزایی و هم‌سویی استراتژیک بین دستگاه‌های مختلف دولتی و نهادها صورت گرفت، افزود: جهت گره‌گشایی مشکلات مردم در دولت سیزدهم یک پلتفرم(سکوی جدید) برای دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف به‌نام ظرفیت‌سازی اجتماعی شکل گرفت. این میزهای خدمت در مساجد و اماکن مختلف در سراسر کشور برقرار هستند و با دادن کد ملی توسط مراجعه‌کننده نتیجه درخواست و خدمت و درخواست لازم با پیامک به فرد ارسال می‌شود.

 رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه حمایت‌های مختلفی از دولت سیزدهم اتفاق افتاد، گفت: در بخش ظرفیت‌سازی اجتماعی، سال گذشته در فاز اول در 100 محله کم‌برخوردار سراسر کشور برگزار شد و  13 هزار و 400 نفر ویزیت و روئیت شدند. در فصل جدید نیز 500 محله کشور بازدید خواهد شد، ظرف سه ماه همه نقاط کشور با بیش از 470 شهرستان مورد بازدید و ملاقات قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه 15 درصد این موضوعات غیرمالی بود، تصریح کرد: این موارد با گفت‌وگو و مشاوره حل شدند که این مهم قوت نظام جمهوری اسلامی است که همه دستگاه‌ها برای انجام مسئولیت‌های اجتماعی همدل شده‌اند.

قادری با بیان اینکه عده‌ قابل توجهی از خدمت‌بگیران سازمان بهزیستی در پشت نوبت دریافت مستمری بودند، افزود: یکی از افتخارات دولت سیزدهم قرار گرفتن 600 هزار خانوار تحت پوشش این سازمان است و هم اکنون هیچ زن بی‌سرپرست یا فردی که مشمول دریافت خدمت این سازمان باشد در صف انتظار قرار ندارد. در مورد اقلام توان‌بخشی نیز چون کاشت حلزون، ویلچر مکانیکی، عصا و غیره نیز کسی در پشت نوبت انتظار نیست.

وی با اشاره به انجام غربالگری بهزیستی در حوزه شنوایی و بینایی کودک گفت: سازمان با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان جهت موضوعات مختلف حوزه معلولیت ورود کرده است. الیاف کربن برای ساخت اندام مصنوعی استفاده شده است. یک توافق سه‌جانبه برای افرادی که شرایط خاصی دارند تسهیلات توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و خدمات توسط بیمه سلامت و سازمان بهزیستی ارایه می‌شود.

وی گفت: حدود 12 سال ساختار این سازمان تغییر نکرده بود، که در دولت سیزدهم باب جدیدی برای ساختار سازمانی اتفاق افتاد و سه معاونت و مرکز به این سازمان اضافه شد. در سال گذشته این سازمان در حوزه‌ اشتغال به عنوان دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی معرفی شده است.

انتهای پیام /180/

نظر شما