شناسهٔ خبر: 67267506 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردای اقتصاد | لینک خبر

تغییر مدیرعامل مس شهید باهنر/ افزایش سرمایه شرکت صنعتی و معدنی امیر/میزان تصمیم سود «کطبس»

آخرین تحولات در شرکت صنایع مس شهید باهنر؛ برنامه افزایش سرمایه شرکت صنعتی و معدنی امیر و میزان تقسیم سود «کطبس» را در برنامه اقتصاد بنگاه‌ها بررسی کردیم. 

صاحب‌خبر -

فردای اقتصاد: در پنجمین برنامه اقتصاد بنگاه‌ها، اخبار برگزیده حوزه معدن و صنایع معدنی را بررسی کردیم. در این قسمت از برنامه، آخرین تحولات در مس شهید باهنر؛ برنامه افزایش سرمایه شرکت صنعتی و معدنی امیر و میزان تقسیم سود «کطبس» را بررسی کردیم. 

  • شرکت صنایع مس شهید باهنر

مدیرعامل شرکت صنایع مس شهید باهنر تغییر کرد. در این تغییر احسان نمازی‌زاده جایگزین مجید ضیایی شد. نمازی‌زاده تحصیلکرده رشته صنایع است و مدیرعامل شرکت‌های فواد کوبان اصفهان، هلدینگ توسعه و آبادانی، رییس هیات مدیره فولاد اکسین، معادن اسفندقه و سهند نفت ایران و... بوده است. 

  • شرکت صنعتی و معدنی امیر

شرکت صنعتی و معدنی امیر برنامه افزایش سرمایه از مبلغ ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به ۶۳۰ میلیارد تومان را دارد که این رقم معادل ۷۴۰۰ درصد سرمایه فعلی است. این شرکت در بازار پایه زرد فرابورس معامله می‌شود و نکته مهم این است که در ۱۰ سال اخیر افزایش سرمایه نداشته است. هدف از این افزایش سرمایه، جبران مخارج سرمایه‌ای، اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج وجه نقد است و این اقدام از محل سود انباشته به انجام خواهد رسید. 

  • کطبس

نماد «کطبس» ۲۱ خرداد ماه مجمع برگزار کرد. مبلغ ۲۲۸ تومان سود به ازای هر سهم تقسیم کرد که این رقم معادل ۹۰ درصد سود انباشته کطبس هست.

برچسب‌ها:

نظر شما