شناسهٔ خبر: 67267439 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

خادمین رضوی در کنار جوانان موکب ثارالله به مهمونی غدیر می‌آیند

موکب جوانان ثارالله امسال در مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر میزبان جمعی از خادمین رضوی خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر که از دو سال قبل همزمان با عید سعید غدیر در تهران برگزار می‌شود نام جشنی مردمی است که با حضور میلیونی مردم در تهران برگزار می‌شود. استقبال خوب مردم از این جشن باعث شد تا دیگر شهرها با الگو گیری از مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر اقدام به برگزاری مراسمات مشابهی داشته باشند. جشنی که بنابر آمارها در سال گذشته ۴ میلیون نفر در آن شرکت کردند و امسال پیش بینی حضور ۵ میلیون نفر شده است.

موکب جوانان ثارالله در سال‌های گذشته به عنوان یکی از ۱۳۰۰ موکبی که از میدان آزادی تا میدان امام حسین (ع) برپا شدند حضور فعال داشت و به مهمانان امیرالمومنین (ع) خدمت رسانی کرد.

سید مهدی سلیمی از خادمین این موکب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به بیان برخی اقدامات موکب در سال گذشته پرداخت و گفت: ما از جنوب شرق تهران و ذیل هیئت جوانان ثارالله در جشن میلیونی غدیر توفیق خدمت رسانی داشتیم و با پخش آب معدنی، شیرینی و آبمیوه سهمی در این جشن بزرگ ایفا کردیم.

وی با اشاره به برنامه‌های این موکب در امسال بیان کرد: امسال غرفه کودکان و برنامه فرهنگی ویژه آنان و نیز غرفه مشاوره را داریم. برای پذیرایی نیز مثل سال گذشته هندوانه و شیرینی و آبمیوه توزیع خواهیم کرد. در غرفه کودکان مسابقه نقاشی و اهدای جایزه را داریم.

سلیمی همچنین تصریح کرد: احتمال دارد امسال بخشی نیز به خادمین رضوی اختصاص دهیم و خادمین در موکب حضور پیدا کنند.

وی همچنین اضافه کرد: در مجموع ۳۰ خادم که اکثراً از نوجوانان هستند در موکب مشغول به کار می‌شوند. حداقل ۱۵ نوجوان در موکب حضور خواهند داشت و ما بحث کادرسازی و کار فرهنگی برای این بچه‌ها را نیز داریم. بخش زیادی از هزینه‌های موکب را خادمین تقبل می‌کنند و مثل هر سال از این بابت مشکلی نداریم.

نظر شما