شناسهٔ خبر: 67267413 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مسئول موکب مسجد امام حسن عسکری (ع) در گفت‌وگو با مهر:

موکب مسجد امام حسن عسکری(ع) میزبان مهمانان مهمونی غدیر است

فاطمه علی آبادی

امسال نیز موکب مسجد امام حسن عسکری (ع) همانند سال گذشته از علاقمندان و شیفتگان امیرمومنان علی (ع) با شربت، هندوانه و آب میوه پذیرایی خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

حسین محمدی مسؤول موکب مسجد امام حسن عسکری (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برنامه‌های این موکب در سال گذشته اظهار داشت: موکب مسجد امام حسن عسکری (ع) در سال اول و دوم برگزاری مهمونی ۱۰ کیلومتری اقدام به خدمت رسانی و پذیرایی از مهمانان حاضر در این مراسم کرد.

وی افزود: امسال نیز همانند سال گذشته از علاقمندان و شیفتگان امیرمومنان علی (ع) با شربت، هندوانه و آب میوه پذیرایی خواهد کرد.

مسؤول موکب مسجد امام حسن عسکری (ع) با بیان اینکه عید غدیر عید الله اکبر است ابراز کرد: امام صادق (ع) از پدران بزرگوارش نقل می‌کند که پیامبر (ص) فرمود: برترین عید امت من، عید غدیر خم است. روزی که خداوند تعالی دستور داد تا برادرم علی‌بن ابیطالب (ع) را به عنوان پرچم برای امت نصب کنم تا پس از من به واسطه او هدایت شوند، روزی که خدا دین را کامل و نعمتش را بر امت من تمام و اسلام را به عنوان دین آن‌ها پسندید.

محمدی درباره آداب و اعمال روز عید غدیر گفت: در بیان ائمه (ع) برای روز عید سعید غدیر اعمالی وارد شده است که برخی از آنان اعمال فردی و برخی جمعی و بعضی هم در قالب فردی و هم اجتماعی امکان پیاده‌سازی و اجرا دارد؛ برگزاری جشن مردمی پیاده روی کیلومتری یکی از اعمال جمعی است.

نظر شما