شناسهٔ خبر: 67267379 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

(تصاویر) کشف گنجینۀ کوچک نقره‌ای در دست یک اسکلت 600 ساله (تصاویر) کشف گنجینۀ کوچک نقره‌ای در دست یک اسکلت 600 ساله

فرادید| باستان‌شناسان در مجارستان اسکلتی را کشف کرده‌اند که آثار نقره‌ای ۶۰۰ ساله‌ای را در دست داشته است. این کشف در خرابه‌های یک صومعه قرون وسطایی در روستای توماژمونوشتورا در شرق مجارستان انجام شد. به گزارش فرادید؛ پاییز گذشته، تیم کاوش خرابه‌های یک ساختمان قدیمی را که در قرون وسطی توسط راهبان

صاحب‌خبر -

فرادید| باستان‌شناسان در مجارستان اسکلتی را کشف کرده‌اند که آثار نقره‌ای ۶۰۰ ساله‌ای را در دست داشته است. این کشف در خرابه‌های یک صومعه قرون وسطایی در روستای توماژمونوشتورا در شرق مجارستان انجام شد.

به گزارش فرادید؛ پاییز گذشته، تیم کاوش خرابه‌های یک ساختمان قدیمی را که در قرون وسطی توسط راهبان بندیکتین استفاده می‌شده است پیدا کردند. امسال آن‌ها به محل بازگشتند تا بیشتر کاوش کنند. در طی حفاری‌ها، اسکلتی پیدا شد که یک جام و یک بشقاب نقره‌ای زنگ‌زده را در دست داشت. باستان‌شناسان حدس می‌زنند این ممکن است بخشی از یک مراسم دفن باشد، اما هنوز در این مورد مطمئن نیستند.

Tomajmonostora silver find 2

این جام و بشقاب نقره‌ای متعلق به قرن ۱۳ یا ۱۴ هستند. اگرچه این مجموعه ۶۰۰ ساله کمی لب‌پریده است، اما به طور کلی خوب حفظ شده است. در عکس‌هایی که آثار نقره‌ای را پس از تمیز شدن نشان می‌دهند، طرحی حکاکی‌شده شبیه به یک صلیب با خطوط موج‌دار بر روی یکی از این آثار دیده می‌شود.

در جریان کاوش‌ها در توماژمونوشتورا همچنین یک کلیسای دیگر که قدیمی‌تر از صومعه قرون وسطایی است، کشف شده است.

روستای توماژمونوشتورا در شرق مجارستان و حدود ۱۰۰ مایلی بوداپست قرار دارد.

Tomajmonostora skeleton 2

Tomajmonostora silver find

Tomajmonostora silver find 3

منبع: faradeed-193942

نظر شما