شناسهٔ خبر: 67267354 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

وحیدی: درباره سلامت انتخابات نگرانی نداریم

وزیر کشور گفت: در مورد سلامت انتخابات هیچ‌گونه نگرانی نداریم؛ از مجریان و ناظران خواسته شده و به آنها گفته شده به هیچ عنوان نباید سوگیری داشته باشند و از هیچ نامزدی طرفداری نکنند و امانتی که را دارند صادقانه انجام دهند.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، احمد وحیدی وزیر کشور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: در انتخابات ریاست جمهوری امنیت بسیار خوبی خواهیم داشت، همان‌طور که در انتخابات مجلس همین اتفاق افتاد. دو عنصر برای ما بسیار مهم است یکی امنیت و دیگری سلامت؛ درباره امنیت همه پیش‌بینی‌های لازم انجام گرفته است و با محوریت فراجا و با کمک بسیج این کار صورت خواهد گرفت.

وی افزود: نزدیک 170- 180 هزار نفر امنیت انتخابات را تامین می‌کنند؛ این عدد بالایی است. ما به امنیت بسیار اهمیت می‌دهیم و از این‌جهت مشکلی نخواهیم داشت؛ پیش‌بینی‌ها توسط دستگاه‌ها به‌خوبی انجام شده است. ما بر بحث سلامت بسیار حساسیم؛ در دوره قبل در مجلس نصاب بسیار خوبی از سلامت در انتخابات ارائه شد. البته شنیده شده برخی حرف‌هایی بیان می‌کنند که باید دقت کنند و گمانه‌زنی‌های غیرصحیح نداشته باشند. 

وزیر کشور بیان کرد: نباید فضای بسیار خوبی که اکنون در انتخابات حاکم است را ولو چند نفر اظهاراتی داشته باشند که انسان نسبت به برخی از نیّات قدری مشکوک ‌شود که بیان این حرف‌ها به چه دلیل و چرا بیان می‌شود. همه داوطلبان می‌توانند در شعب اخذ رای و در هیات‌های مختلف اجرایی نماینده داشته باشند و این نماینده‌ها می‌توانند هم سر صندوق رای و هم موقع شمارش آرا از داوطلبین حضور داشته باشند ضمن اینکه دستگاه نظارت، بازرسی و خود هیات‌ها هم حضور دارند.

وحیدی گفت: در مورد سلامت انتخاب هیچ‌گونه نگرانی نداریم؛ از مجریان و ناظران خواسته شده و به آنها گفته شده به هیچ عنوان نباید سوگیری داشته باشند و از هیچ نامزدی طرفداری نکنند و امانتی که را دارند صادقانه انجام دهند این کار تا الان به‌خوبی جلو رفته و جلو خواهد رفت.

وی در ادامه درباره استدلال شورای نگهبان درباره عدم برگزاری انتخابات الکترونیکی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: قانون مجوز داده و از ما خواسته که با هماهنگی شورای نگهبان انتخابات را برگزار کنیم. شورای نگهبان برای این کار دلایلی داشتند. با توجه به اینکه در انتخابات مجلس تعداد زیاد بود اما در انتخابات ریاست جمهوری تعداد کم است و شلوغی که در مجلس وجود داشت در انتخابات ریاست جمهوری نیست، ترجیح دادند که انتخابات الکترونیک برگزار نشود.  البته ما می‌توانستیم زیرساخت‌ها را برای تعدادی از کلانشهرها فراهم کنیم ولی این امکان برای همه شهرها وجود نداشت.

نظر شما