شناسهٔ خبر: 67267137 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

انتقاد نماینده ولی فقیه از حفر چاه‌های عمیق در خراسان جنوبی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از حفر چاه‌های عمیق و خشک شدن قنات‌ها در استان انتقاد کرد و گفت: در برخی نقاط کشور به دلیل مصرف بی رویه سفره‌های آب زیرزمینی آسیب دیده و نتیجه آن فرونشست زمین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی امروز در دیدار با مدیران صنعت آب و برق استان اظهار داشت: مردم و خدمتگزاران باید با همدیگر متقابلاً همکاری کنند، چون همه یک خانواده هستند و در مصارف شخصی مردم و نهاد خانواده باید از اسراف و تبذیر خودداری کنند.

وی با بیان اینکه در بعضی از نقاط کشور به دلیل مصرف بی‌رویه سفره‌های آب زیرزمینی آسیب دیده و نتیجه آن فرونشست زمین است، گفت: این امر اگر به شهرها سرایت کند هزینه‌های زیادی دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی مدیران به جای اینکه بر اساس علم و دانش عمل کنند سلیقگی عمل می‌کنند، بیان کرد: این مدیران بدون اینکه محاسبه کنند که سفره‌های زیرزمینی دارای چه استعداد و ورودی آب هستند مجوز حفر چاه می‌دهند و قنات‌های مردم را خشک می‌کنند.

وی تصریح کرد: در خراسان جنوبی نیز در جاهایی که اصلاً استعداد ندارد مجوز حفر چاه داده می‌شود در حالی که از آن طرف در شهر دُرح آب‌ها هم از روی زمین و هم از زیرزمین به سمت افغانستان می‌رود، اما تاکنون برای مهار این آبها و استفاده درست اقدامی نشده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: قناعت به معنی کم مصرف کردن نیست بلکه به معنای درست مصرف کردن است و کشاورزی یک چیز حساسی است و حالا اگر آب را کم کنید، اگر آب را به تأخیر بندازید محصولش نابود می‌شود و در این بین چه کسی مقصر است؟ خراسان جنوبی این همه شرایط آفتاب مناسب دارد که در بعضی جاها کم و بیش اجرا شده و این باید توسعه پیدا کند و باید طوری باشد که از زمین و آفتاب و نیروهای تجدید پذیر استفاده کنند.

عبادی خاطر نشان کرد: به هر حال آنچه که همواره باید باشد و همواره رهبر معظم انقلاب روی آن تأکید دارند و شما اصلاً کارتان هست، دانش بنیان بودن است، نه هرگونه سلیقه، این خیلی کار مهمی است و امیدواریم که با تلاشی که می‌کنید با زحمتی که می‌کشید و مردم با هماهنگی در مصارف شخصی که از نظر مصرف، مصرف معقول خواهند داشت، صادرات هم داشته باشیم، نه اینکه حالا هر چیز تولید می‌کنیم مصرف کنیم.

انتهای پیام/253

نظر شما