شناسهٔ خبر: 67267134 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

احداث مسکن دانشگاهیان شهرکرد به همت دولت سیزدهم

رئیس دانشگاه شهرکرد، گفت: در دولت سیزدهم فعالیت‌های گره‌گشا برای دانشگاه و جامعه در دانشگاه شهرکرد رخ داد که پیگیری اختصاص زمین برای ساخت مسکن یکی از این موارد بود در حال حاضر ۱۳ هکتار زمین آزاد شد که برای ۷۰۰ خانوار دانشگاه شهرکرد مسکن تامین شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، یاسر پیرعلی امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه شهرکرد 7 هزار دانشجو و 375 نفر اعضا هیئت علمی دارد و از زمان تشکیل دانشگاه شهرکرد تاکنون 23 هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند.

رئیس دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه در سال 1402 نسبت به سال 1401 حدود 50درصد دانشجو بیشتر در دانشگاه شهرکرد جذب شد، گفت: 16 رشته جدید در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه اضافه شد. در سال 1396 تعداد 20 دانشجوی بین‌الملل از افغانستان به دانشگاه شهرکرد آمدند و سال 1400 رفتند امسال نیز 304 دانشجو بین‌الملل جذب کردیم و درصدد هستیم 200 دانشجوی دیگر مهرماه سال جاری جذب کنیم که اکثرا از کشور عراق هستند و در 23 رشته تحصیل می‌کنند.

وی مطرح کرد: در دولت سیزدهم فعالیت‌های گره‌گشا برای دانشگاه و جامعه در دانشگاه شهرکرد رخ داد که پیگیری اختصاص زمین برای ساخت مسکن یکی از این موارد بود در حال حاضر 13 هکتار زمین آزاد شد که برای 700 خانوار دانشگاه شهرکرد مسکن تامین شود.

از احداث واحد خوابگاه متاهلی تا توسعه گلخانه‌های دانشگاه

رئیس دانشگاه شهرکرد افزود: در راستای طرح نگهداشت نخبگان و جوانی جمعیت  2 بلوک 30 واحدی خوابگاه متاهلی در حال ساخت است، همچنین دو خوابگاه 15 خرداد تجهیز شد و در خوابگاه خیری ام‌البنین دانشجویان بین‌الملل مستقر هستند، همچنین خوابگاه دخترانه کوثر فارسان افتتاح و 264 دانشجو خانم در این خوابگاه مستقر شدند.

پیرعلی عنوان کرد: تعمیر و تجهیز سلف‌ سرویس‌ها، تکمیل چمن مصنوعی دانشگاه، سازماندهی مرکز داده دانشگاه با اعتبار 4 میلیارد تومان ، نصب یک نمایشگر شهری در میدان دانشگاه، فعال کردن 20 برج نوری برای شبکه روشنایی دانشگاه و در راستای انجام کارهای دانش‌بنیان پارکینگ دو منظوره به شکل پنل خورشیدی در دانشگاه اجرا شد که 70 کیلو‌وات برق تولید و در دانشگاه توزیع می‌شود از اقدامات دیگر دانشگاه شهرکرد بود.

رئیس دانشگاه شهرکرد ادامه داد: در بحث گلخانه‌ها یک گلخانه 1000 متری به 3500 متر توسعه داده شد که 18 نفر خانم که اکثرا سرپرست خانوار هستند  و فارغ‌التحصیلان دانشگاه در آن‌ جا فعالیت می‌کنند و صادرات گل به کشورهای عربی دارند، همچنین 3 هزار متر زمین دیگر در کنار این گلخانه برای ایجاد یک گلخانه آموزشی و ترویجی برای بحث گلخانه در نظر گرفته شده است.

72 قرارداد دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری

 وی بیان کرد: یک مرکز نوآوری با همکاری صنایع فولاد اتفاق افتاد، همچنین راه‌اندازی صنایع چوب و مبلمان، افتتاح بوستان شهدای دانشجو، افتتاح ساختمان جدید برای معاونت دانشجویی، افتتاح سالن ورزشی برای دختران، افتتاح تصفیه خانه دانشگاه که برای احیا 70هکتار جنگل دانشگاه نیاز به تصفیه خانه داشت از دیگر اقدامات این دانشگاه است.

پیرعلی عنوان کرد: در حوزه پژوهش و فناوری 72 قرارداد برون دانشگاهی داریم. در رتبه‌بندی جهانی جایگاه دانشگاه شهرکرد خوب است و جذب دانشجوی بین‌الملل داریم. با سازمان انرژی اتمی هم تفاهم‌نامه داریم و در بحث فیزیک هسته‌ای دستگاه‌هایی مثل پرتودهی داریم.

وی گفت: در بحث زنجیره راهبردی بادام با فرمانداری شهرستان سامان کار می‌شود و در تعامل با فرمانداری بن هم یک زمین اختصاص داده شد تا تحقیقات گردشگری در آنجا مستقر شوند.

رئیس دانشگاه شهرکرد بیان کرد: درصدد هستیم دانشگاه به سمت مهارت و درآمدزایی برده شود. با تنوع بخشی به درآمدها دانشگاه به درآمد بیشتر دست می‌یابد.

انتهای پیام/7540/

نظر شما