شناسهٔ خبر: 67266835 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

قوامی در تذکر شفاهی؛

بودجه 10 درصدي حوزه عمران کشور را دچار چالش کرده است

صاحب‌خبر -
بودجه 10 درصدي حوزه عمران کشور را دچار چالش کرده است
خبرگزاری آریا - نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز راه آهن، زیرساخت ها، آب و فاضلاب و این قبیل موارد مسئله عمرانی کشور به این دلیل که متاسفانه 10 درصد بودجه کشور عمرانی است با چالش مواجه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، هادی قوامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 30 خردادماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر در تذکری با استناد به بند 11 ماده 22 آئین نامه داخلی مجلس در خصوص حفظ شأن جایگاه مجلس، گفت: امیدوارم بحثی که امروز در خصوص نمایندگان اعضا در کمیسیون ها پیش آمد را بتوانیم با فوریت مناسب و بر اساس حق و عدالت به گونه ای برنامه ریزی کنیم که هر نماینده متناسب با تخصص، توان و تجربه خود در کمیسیون ها قرار گیرد و وظایف نظارتی مجلس را به خوبی به انجام برسانیم.
وی با اشاره به گزارش صبح وزیر نفت در صحن علنی مجلس، عنوان کرد: ما باید نظارت کنیم که اگر قوانینی قبلا تصویب کردیم که اگر کسی صرفه جویی در انرژی را انجام دهد می توانیم سوخت صرفه جویی شده را به آن بدهیم تا بهره وری بالا برود؛ قابل اجرا است.
قوامی تصریح کرد: نامزدهایی که این روزها برای به دست آوردن رأی ملت تلاش می کنند باید بتوانند این مسائل را به گونه ای سازماندهی کنند که بهره وری به عنوان یکی از عوامل رشد افزایش پیدا کند؛ بتوانیم سرمایه ها را به سمت تولید، درست کانالیزه کنیم و بودجه را به سمت کارهای عمرانی ببریم.
نماینده مردم اسفراین ، بام و صفی‌آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز راه آهن، زیرساخت ها، آب و فاضلاب و این قبیل موارد مسئله عمرانی کشور به این دلیل که متاسفانه 10 درصد بودجه کشور عمرانی است با چالش مواجه است امیدواریم مجلس دوازدهم به این حوزه یک نگاه ویژه داشته باشد و هیات رئیسه بتواند برنامه های مجلس را در این جهت سازماندهی کند.
قوامی با اشاره به طرح های راه آهن باقیمانده در خراسان شمالی، گفت: ساخت این راه ها باعث صرفه جویی سوخت و کوتاه شدن راه می شود. این ها سیاست های قیمتی انرژی است که نباید با شوک قیمتی دنبال اصلاح رفتار آن برویم بلکه با سیاست های غیر قیمتی، بدون فشار بر مردم که در این شرایط سخت اقتصادی فشارهای تورمی زیادی را تحمل می کنند بتوانیم راه ساختن را برویم نه خدایی نکرده راه باختن را.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد هیات رئیسه بتواند زمینه تشکیل کمیسیون های مجلس را براساس تجربه، تخصص و علاقه فراهم کند و اگر آئین نامه داخلی مجلس نیاز به اصلاح دارد دستورالعمل اجرایی آن اصلاح شود./
پایان پیام

نظر شما