شناسهٔ خبر: 67266760 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نجفی اسپیلی در تذکر شفاهی:

تصويب قانون اقدام راهبردي در مجلس يازدهم ابزار چانه‌زني کافي براي لغو تحريم‌ها ارائه کرد

صاحب‌خبر -
تصويب قانون اقدام راهبردي در مجلس يازدهم ابزار چانه‌زني کافي براي لغو تحريم‌ها ارائه کرد
خبرگزاری آریا - نماینده مردم آستانه اشرفیه درمجلس گفت: تصویب قانون اقدام راهبردی در مجلس یازدهم ابزار چانه‌زنی کافی برای لغو تحریم‌ها ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ابراهیم نجفی اسپیلی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 29 خردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت : مطالبی که امروز توسط برخی از طرف‌داران کاندیداهای ریاست جمهوری مطرح می‌گردد سنگ‌اندازی توسط مجلس یازدهم در احیای برجام در دولت روحانی می‌باشد. طرح اقدام راهبردی مجلس زمانی مطرح شد که ترامپ پس از خروج یک طرفه از برجام شرط مذاکره بعدی جهت اجرای برجام را مذاکره در خصوص صنعت موشکی ایران دانست.
نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس دوازدهم ادامه داد: مجلس یازدهم نه تنها در مسیر احیای برجام سنگ‌اندازی نکرد بلکه با قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها ابزار چانه‌زنی کافی به تیم مذاکره کننده را برای لغو تحریم‌ها ارائه کرد همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز تصریح کردند که کشور را از سرگردانی نجات داد و با پایان دادن به اجرای یک طرفه و بیهوده‌ای توسط ایران پس از خروج آمریکا از این توافق عملاً تولید قدرت کرد و دست تیم مذاکره‌کننده ایران برای احیای برجام پر شد.
وی افزود: با اجرای این قانون ایران مجدداً تولید و ذخیره‌سازی غنی‌سازی بیست درصدی در تهران را آغاز کرد در اجرای این قانون بود که بعد از خرابکاری عوامل رژیم صهیونیستی در شبکه برق تأسیسات نطنز دولت مجوز غنی‌سازی شصت درصدی یعنی سطحی از غنی‌سازی که قبلاً ایران تجربه نکرده بود را اجرایی کرد.
نجفی ادامه داد: در اجرای این قانون ایران غنی سازی با ماشین‌های پیشرفته سانتریفیوژ نسل چهار و شش را تجربه و اشکالات محتمل این نمونه‌های جدید را رفع کرد در اجرای این قانون بود که ایران با توقف نظارت‌های فرا پادمانی از جمله دوربین ها مبتنی بر پروتکل الحاقی دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را مجبور به مذاکره با چارچوب حل و فصل موارد پادمانی باقیمانده کرد در اجرای این قانون بود ایران کارخانه تولید اورانیوم فلزی در اصفهان را تکمیل کرده و اهمیت این دستاورد به حدی بود که در همه مراحل مذاکرات بعدی طرف‌های غربی نگران تولیدات این کارخانه بودند./
پایان پیام

نظر شما