شناسهٔ خبر: 67266638 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

آغاز به کار نمایشگاه کتاب چین

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن امروز، ۳۰ خرداد آغاز به کار کرد، جمهوری اسلامی ایران نیز با بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب در این نمایشگاه حضور دارد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن (BIBF) که امروز چهارشنبه 30 خرداد کار خود را آغاز کرد غرفه‌دارانی از 71 کشور دنیا با بیش از 220 هزار عنوان کتاب شرکت دارند.

این نمایشگاه در مقایسه با سال گذشته شاهد حضور 15 کشور جدید از جمله بنگلادش، فیلیپین، جمهوری چک، اسلواکی، نیوزیلند و نیجریه خواهد بود. همچنین کشورهایی مانند ژاپن، مالزی، انگلستان و ایتالیا فضای بیشتری را به غرفه خود اختصاص داده‌اند.

در این نمایشگاه که تا سوم تیرماه ادامه دارد، 1050 غرفه‌دار خارجی حضور دارند که نسبت به سال گذشته 150 غرفه بیشتر برپا شده است. جمهوری اسلامی ایران نیز در این نمایشگاه در یک غرفه 36 متری حضور دارد و بیش از 500 عنوان کتاب را با تمرکز بر کتاب کودک و تصویرگری کتاب کودک به نمایش گذاشته است.


همچنین 550 ناشر داخلی، از جمله نمایندگانی از هنگ‌کنگ، ماکائو و تایوان، 38 مجموعه جدید همچون تبادل اطلاعات شانگهای، ناشر بازی miHoYo، تولیدکنندگان محتوا و محصولات کودکان، روزنامه‌ها و مجلات به نمایشگاه کتاب پکن ملحق می شوند.

در این دوره از نمایشگاه به افتخار هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس جمهوری چین، دستاوردهای مهم نشر در حوزه‌های مختلف از جمله علوم اجتماعی، علم و فناوری، هنر و فرهنگ، ادبیات کودکان و متون باستانی به نمایش گذاشته می شود. همچنین کنفرانس‌های متعددی نیز ذیل این نمایشگاه برپا می‌شود از جمله کنفرانسی درباره کتاب کودک در سی‌ویکم خرداد. جایزه ویژه کتاب چین نیز در این نمایشگاه اهدا می‌شود.

کشور عربستان مهمان افتخاری امسال است که با حدود 120 عنوان کتاب به زبان‌های عربی و انگلیسی با تمرکز بر ادبیات، افسانه‌ها و موارد آموزشی در این رویداد شرکت دارد.


انتهای پیام/

نظر شما