شناسهٔ خبر: 67266392 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جذابیت بیشتر بورس با کاهش نرخ سود اخزا

از ابتدای خرداد ماه نرخ سود اوراق اخزا تا حدود ۳۸ درصد افزایش یافته بود، اما طی روزهای اخیر شاهد کاهش این نرخ تا حدود ۳۰ درصد هستیم که می‌تواند به افزایش جذابیت بورس منجر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با توجه به تغییراتی که به نظر می‌رسد در سیاست‌گذاری‌های انجام شده اعمال شده است، نرخ سود اخزا یا همان اوراق خزانه دولت از حدود میانگین 36 درصد، تا 30 درصد پایین آمده است.

پیش از این شاهد عدم تقاضا برای خرید اوراق منتشر شده از سوی دولت بودیم. این موضوع سبب کاهش قیمت و افزایش نرخ بازدهی اواراق شد. در نتیجه این اتفاق نیز شاهد صادر شدن سیگنال منفی به بازار سهام بودیم.

با توجه به این اتفاق به نظر می‌رسد که سیاست‌گذار تصمیم‌گرفته است تنظیم‌گری خود تقاضای اوراق را افزایش دهد و به این ترتیب نرخ سود آن طی روزهای اخیر با شیب تندی کاهش پیدا کرده است. این اتفاق می‌تواند به معنای جذابیت بیشتر بورس نیز باشد.

احتمالا ایجاد روند معکوس و ورودی پول به بازار سهام

لازم به ذکر است، طی ماه‌های اخیر و هم زمان با افزایش بازدهی نرخ اوراق، شاهد روند منفی بازار سهام بودیم. علت این بود که با افزایش بازدهی نرخ اوراق اخزا جذابیت بازار سرمایه کاهش پیدا کرد.

با کاهش قابل توجهی که در نرخ بازدهی اوراق طی روزهای اخیر شاهد آن بودیم، می‌توان انتظار داشت که بازار سهام کندل‌های مثبت بیشتری ثبت کند. این موضع طی روزهای گذشته نیز مشاهده شد که هم زمان با کاهش نرخ اخزا بورس وضعیت بهتری نسبت به روند منفی گذشته پیدا کرد.

 

اخبار بورس , سازمان بورس اوراق بهادار ,

انتهای پیام/

نظر شما