شناسهٔ خبر: 67266365 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

وام فوری | وام فوری بدون ضامن

وام فوری با اقساط 3 میلیونی بانک رفاه | متقاضیان وام فوری عجله کنند

در ادامه شرایط جدید دریافت وام فوری را با ما دنبال کنید.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبرنگار شایلین بهبودی:

کارکنان شاغل در وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی، شرکت‌های زیرمجموعه شستا، سازمان بهزیستی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور که در بانک رفاه کارگران حساب دارند، امکان استفاده از وام فوری طرح «تامین رفاه» این مجموعه را دارند. مبلغ این وام حداکثر 100 میلیون تومان است.

آن دسته افراد واجد شرایطی که به دریافت وام 100 میلیون تومانی علاقمندند بهتر است با در دست داشتن مدارک مربوط به حساب جاری خود، به شعبه‌ای که در آن سپرده دارند مراجعه کنند تا به تکمیل فرم قرارداد تسهیلات بپردازند. لازم به ذکر است که به منظور دریافت این وام باید ضامن رسمی داشت و ضمنا وام گیرنده باید حداقل 10 درصد مبلغ وام را از قبل آماده کرده و به بانک ارائه بدهد تا پایان پرداخت اقساط به عنوان تضمین دیگر مسدود شود. این تسهیلات با سود 23 درصدی به مشتری پرداخت می‌شود. ضمنا این تسهیلات باید حداکثر طی 36 ماه بازپرداخت شود.

با در نظر گرفتن مبلغ وام، نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت، میزان هر قسط به 3 میلیون و 870 هزار و 972 تومان می‌رسد. کل سود تسهیلات 39 میلیون و 354 هزار و 998 تومان بوده و جمع رقم وام و سود آن نیز 140 میلیون و 64 هزار و 998 تومان است.

بانک رفاه کارگران از سال 1340 با ارائه خدمات پولی و بانکی مجاز وارد سیستم بانکداری کشور شد و از ان زمان تاکنون انواع خدمات پولی و بانکی را ارائه می‌دهد. اکنون دامنه خدمات این مجموعه گسترده شده که از آن جمله می‌توان به سپرده گذاری، تسهیلات و تعهدات ریالی و ارزی، بانکداری اینترنتی، پرداخت، قبض و شارژ و … اشاره کرد.

نحوه ثبت‌نام وام فوری 

ثبت‌نام وام مشاغل خانگی ۱۴۰۳ از طریق سایت وزارت کار به نشانی mcls.gov.ir باید پیگیری شود. در این سایت متناسب با فعالیت مورد نظر خود یکی از فرم‌های ثبت‌نام شامل مستقل، تحت پوشش و پشتیبان را باید تکمیل کنید. پیشتر سامانه طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، به آدرس mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir معرفی شده بود که حالا خارج از دسترس است. این سامانه از سوی دولت برای متقاضیان وام مشاغل خانگی و جهت دریافت تسهیلات بانکی و راه‌اندازی شغل خانگی مورد نظر راه‌اندازی شده است.

البته متقاضی وام مشاغل خانگی می‌تواند یکی از رشته‌های مشاغل خانگی در حوزه صنایع دستی، فرش دستباف، امور تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، عشایری، امور تولیدات گیاهی، تولیدی (صنعت-خدمات) و فعالیت‌های فرهنگی و هنری را انتخاب کند. رشته‌های مختلفی که نام برده شد، در سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قسمت مشاغل خانگی دیده می‌شود.

وقتی متقاضیان وام مشاغل خانگی وقتی وارد این سامانه می‌شوند، می‌توانند علاوه بر موارد فوق، وام خود را با کد رهگیری، ویرایش درخواست، راهنمایی در مورد نحوه ثبت درخواست و سوالات متداول و پاسخ به آن‌ها را نیز پیگیری کنند.

ثبت نام وام مشاغل خانگی برای متقاضیان اینگونه است که ابتدا باید کسب و کار خود را در سامانه طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی ثبت کنند. بعد از آن نوبت احراز هویت می‌رسد. درخواست مجوز کسب و کار‌های خانگی در مرحله بعد وارد می‌شود. سپس، وقتی متقاضی وام مشاغل خانگی درخواست خود را در سامانه طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی تکمیل کرد باید در انتظار ارسال درخواست وام خود از طریق سامانه به بانک برای دریافت تسهیلات بانکی بماند. ناگفته نماند که این فرآیند یعنی بررسی سامانه و ارسال درخواست به بانک حداقل ۴۵ روز کاری زمان می‌برد.

وام فوری مشاغل خانگی را به چه کسانی می‌دهند؟

وام مشاغل خانگی به کسانی که کارمند دولت نیستند و متقاضیانی که از شرایط دریافت این وام برخوردارند، داده می‌شود. بنابراین، اگر متقاضی وام مشاغل خانگی هستید، نباید جزو شاغلان دولتی شامل رسمی، پیمانی، قراردادی، روزمزد، ساعتی، پروژه‌ای یا هر نوع دیگری باشید. در ضمن، متقاضی وام مشاغل خانگی باید در رشته‌ای که قصد فعالیت دارد، از مهارت لازم برخوردار باشد. سپس، این فرد باید گواهی درخواست وام خود را در سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی www.mcls.gov.ir بارگذاری کند. البته عجله‌ای برای این کار نیست، چون به متقاضی وام خوداشتغالی فرصت شش ماهه برای انجام این کار داده شده است.

وام مشاغل خانگی به افرادی که کارمند دولت نیستند، تعلق می‌گیرد

وام مشاغل خانگی به افرادی با این ویژگی‌ها هم تعلق می‌گیرد؛ اینکه فرد متقاضی در محل راه‌اندازی کسب و کار خانگی اقامت داشته باشد، از هیچ نهادی وام خوداشتغالی دریافت نکرده باشد و محل سکونت او مناسب برای راه‌اندازی مشاغل خانگی باشد؛ طوری که برای همسایگان موجبات آزار و اذیت را فراهم نکند. بانک‌ها هم برای دریافت وام مشاغل خانگی شرط و شروطی را گذاشته‌اند؛ برای مثال فرد ۱۸ ساله باشد، گواهی عدم سوء‌پیشنیه کیفری و کارت پایان خدمت داشته باشد. بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ۱۵۰ میلیونی یک ضامن هم طلب می‌کنند.

مبلغ وام فوری مشاغل خانگی چقدر است؟

مبلغ وام مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۳ یکی از پرتکرارترین سوالاتی است که متقاضیان وام خوداشتغالی هر کجا که دستشان رسیده، پرسیده‌اند. مبلغ وام مشاغل خانگی بر اساس آخرین مصوبه‌ای که دولت ابلاغ کرده، مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان به‌ازای هر نفر است، در ضمن سود آن چهار درصد تعیین شده. مبلغ وام برای مشاغل پشتیبان (کارفرمایی) به‌ازای اشتغالزایی برای ۴۰ نفر تا سقف چهار میلیارد تومان است. مدت بازپرداخت هفت سال تعیین شده است. 

اقساط وام اشتغال 150 میلیونی هر ماه یک میلیون و 948 هزار و 52 تومان است، بدین ترتیب، جمع کل اقساط وام 74 میلیون تومان می‌شود. اگر وام چهار میلیارد تومانی هم از دولت دریافت کنید، هر ماه باید 52 میلیون تومان بابت قسط آن بپردازید. جمع کل اقساط وام هم در هفت سال چیزی حدود چهار میلیارد و 640 میلیون تومان می‌شود. 

اگر قرار باشد بانک‌ها تسهیلات تا سقف ۳۰۰ میلیونی به متقاضیان وام مشاغل خانگی بدهند، دو شرط می‌گذارند؛ یکی اعتبارسنجی، سفته و یک ضامن و دیگری ارائه دو ضامن معتبر. بر اساس اطلاعات منتشر شده، تضامینی که بانک مرکزی برای وام خوداشتغالی یا وام مشاغل خانگی در نظر گرفته، اینگونه است که تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان با اعتبارسنجی متقاضی و سفته و یا یک ضامن معتبر تعیین شده و اگر وام تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان باشد براساس ماده ۷ دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد عمل خواهد شد.

وقتی به این دستورالعمل مراجعه کنید، تضامین و وثایقی در آن آمده که اوراق تجاری از قبیل چک یا سفته مشتری، اوراق بدهی، سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس از جمله سهام عدالت، چک یا سفته توسط ضامن، اموالی مثل خودرو، مسکوکات یا مصنوعات طلا، حساب یارانه اشخاص، گواهی کسر از حقوق توسط مشتری یا ضامن یا ضمانت یک نفر کاسب دارای پروانه کسب از جمله این موارد هستند که حداکثر دو مورد آن باید وجود داشته باشد.

پیگیری وام فوری مشاغل خانگی با کد رهگیری

وام مشاغل خانگی را اگر درخواست دادید و با موافقت همراه شد، باید وارد سایت mcls.gov.ir شوید تا پیگیری وام مشاغل خانگی با کد رهگیری را مرحله به مرحله طی کنید. سپس وارد بخش طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی شوید، در اینجا نوبت به انتخاب گزینه ویرایش و پیگیری طرح و بعد از آن انتخاب ویرایش مستقل می‌شود تا در مرحله بعد در به روی شما باز شود.

وقتی وارد این مرحله شدید، برای پیگیری وام مشاغل خانگی با کد رهگیری باید کد ملی و کد رهگیری خود را در کادر مربوطه وارد کنید. بدین ترتیب، اطلاعات لازم را درباره وضعیت وام خود به دست می‌آورید.

نظر شما