شناسهٔ خبر: 67266246 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

به استقبال فینال جام حذفی؛ سپاهان در آستانه سومی تاریخ/ مس دنبال جام نوبرانه

اگر سپاهان بتواند قهرمان جام حذفی شود به تنهایی سومین تیم پرافتخار این تورنمنت در تاریخ خواهد شد.

صاحب‌خبر -

فینال سی و هفتمین دوره جام حذفی پنجشنبه ۳۱ خرداد در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد. سپاهان و مس رفسنجان بر سر این قهرمانی رقابت می‌کنند و در نهایت جام نصیب یکی از این دو خواهد شد.

اگر مس رفسنجان قهرمان شود، به جمع تیم‌های جامدار فوتبال ایران اضافه و نخستین قهرمانی خود در عرصه باشگاهی فوتبال ایران را جشن می‌گیرد. در تمام دنیا دو تورنمنت معتبر لیگ و جام حذفی هستند و مس رفسنجان تاکنون فاتح هیچ کدام نشده است. اما سپاهان که یکی از تیم‌های بزرگ و پرافتخار فوتبال ماست در صورت قهرمانی صاحب رکوردهای ویژه‌ای خواهد شد. سپاهان که با ۵ عنوان قهرمانی در تاریخ لیگ برتر پس از پرسپولیس دومین تیم رکورددار فوتبال ماست، در صورت قهرمانی در جام حذفی پنجمین جام این تورنمنت را نیز به ویترین خود اضافه خواهد کرد.

سپاهان تاکنون ۴ بار قهرمان جام حذفی شده و ۵ بار قهرمان لیگ و با این جام می‌تواند تعداد جام‌های معتبر خود را دو رقمی کند اما این تنها رکورد در دسترس سپاهان نیست! در تاریخچه جام حذفی استقلال و پرسپولیس هر کدام با ۷ قهرمانی رکورد دارند و پس از دو قطب پرطرفدار تهرانی، دو تیم ریشه‌دار اصفهانی هر کدام با چهار قهرمانی قرار دارند. در جام حذفی چیزی به نام نایب قهرمان نداریم در نتیجه حتی رسیدن به فینال نیز امتیازی برای تیم‌ها محسوب نمی‌شود.

سپاهان در یک بازه ۱۰ ساله (از ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۲ ) 4 بار برنده جام حذفی شد. اولین قهرمانی در دوره هفدهم ۸۲-۸۳ سپس دو قهرمانی متوالی در دوره نوزدهم و بیستم و آخرین جام نیز در دوره بیست و ششم (فصل ۹۱- ۹۲ ) به سپاهان رسید. جالب اینکه ذوب آهن نیز دو قهرمانی متوالی دارد اما گاندوها چهار جام خود را در یک بازه زمانی ۱۳ ساله از ۱۳۸۱ تا 13۹۴ گرفتند. یعنی سپاهان می‌تواند در صورت قهرمانی با عبور از همشهری خود به تنهایی سومین تیم پرافتخار جام حذفی لقب گیرد.

بیشتر بخوانید: ساعت دیدار فینال جام حذفی تغییر کرد

نظر شما