شناسهٔ خبر: 67266078 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نوین در نطق میان دستور:

وزير راه و شهرسازي به تکميل پروژه 30 ساله بزرگراه «تبريز – بازرگان» و «تبريز – اروميه» اقدام کند

صاحب‌خبر -
وزير راه و شهرسازي به تکميل پروژه 30 ساله بزرگراه «تبريز – بازرگان» و «تبريز – اروميه» اقدام کند
خبرگزاری آریا - نماینده مردم «تبریز، اسکو و آذرشهر »در مجلس دوازدهم گفت: : از وزیر راه و شهرسازی درخواست می‌کنم با توجه به موقعیت خاص استان آذربایجان شرقی در کشور و قرارگیری در مسیر ترانزیتی اروپا و جا به جایی میلیون ها تن بار ورودی و خروجی به کشور، بزرگراه تبریز - بازرگان و تبریز - ارومیه را در اولویت عاجل تکمیل و به این پروژه 30 ساله پایان داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علیرضا نوین در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (چهارشنبه 30 خرداد) ماه مجلس شورای اسلامی گفت: نماینده مردم« تبریز، آذرشهر، اسکو» در مجلس دوازدهم گفت: خداوند بزرگ را شاکرم که عمریست خدمت به مردم را نصیب این بنده کمترین کرده و صمیمانه از مردم شریف حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو سپاسگزار و قدردانم که افتخار خدمت گذاری در ردای نمایندگی مجلس را به اینجانب ارزانی داشتند تا در تجربه ای دیگر در راه رفاه و آبادانی ایران اسلامی قدم برداشته و ایفای وظیفه نمایم.
وی افزود: در آستانه اربعین شهدای خدمت، یاد و نام رئیس جمهور شهید، آیت الله رئیسی و پدر همیشه جاوید آذربایجان و امام جمعه معتبر تبریز، شهید آیت الله آل هاشم و همچنین شهید عرصه دیپلماسی، امیر عبداللهیان و استاندار جهادی، دکتر رحمتی و همراهان را گرامی می‌دارم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسلمانان و مردم آزادی‌خواه جهان در سرتاسر این کره خاکی از آنچه که در نوار غزه و گذرگاه رفح می‌گذرد دل خون و غمیگن هستند. سکوت جامعه جهانی در مقابل جنایات رژیم غاصب و کودکش صهیونیستی غیر قابل هضم و غیرقابل باور است. حمایت‌های صحیح و بی‌وقفه جمهوری اسلامی ایران از مردم مظلوم و ستم دیده فلسطین و اتکای به حق در توان داخلی و عدم وابستگی به قدرت‌های پوشالی و مستکبر، باعث گردیده که دشمن شرور به انحای مختلف از قبیل اعمال تحریم‌های ظالمانه اقتصادی، ترور دانشمندان هسته‌ای، دست‌نمایی کردن ادعای خلاف واقع حقوق بشری و سنگ اندازی های مکرر در مسیر توسعه علمی و عملی، الم مخالفت با مردم این مرز و بوم را برافروزد. حال آنکه این دسیسه‌های استکبار جهانی با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و غیرت جوانان انقلابی و حضور مردم ولایی در صحنه خنثی گردیده است.
وی ادامه داد: ملت بزرگ ایران در آستانه اتخاذ تصمیمی بزرگ و سرنوشت ساز قرار دارند، انتخاباتی که یکی از نمادهای اساسی دموکراسی و مردم سالاری دینی است و اینک در آستانه چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، مردم شریف ایران را به مشارکت در این امر حیاتی و مهم دعوت نموده و پیشا پیش از منتخبان ملت خواهانم که صداقت، تدبیر، مجاهدت و عمل به وعده‌ها را در اولویت امور خود قرار داده و در راه اعتلای اقتدار و عزت ایرانی و رفاه و آرامش مردم شریف و رفع مشکلات داخلی و به ویژه معیشتی با اولویت آنی قدم بردارند.
نوین گفت: و اما آذربایجان عزیز که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری «سر ایران» بوده و هست و در طول تاریخ جانبازی و سرافرازی خود را به میهن عزیزمان ایران به اثبات رسانده است. آذربایجان با سابقه دیرین تاریخی و عقبه درخشان فرهنگی در تاریخ کهن این سرزمین، ضمن معرفی شخصیت‌هایی همچون ستارخان و باقرخان ها، قاضی طباطبایی و مدنی ها و علامه امینی و جعفری ها. شهیدان؛ باکری ، تجلایی و شفیع زاده و یاسیان ها و با تقدیم 10 هزار شهید کلگون کفن جنگ تحمیلی، یکی از قهرمانان و علم پرورترین بلاد این سرزمین پر افتخار است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آذربایجان شرقی به لحاظ صنعتی و معدنی و ذخایر نیز جایگاه رفیعی دارد. آنچنان که از 64 مواد معدنی شناخته شده در ، 52 نوع ماده مواد معدنی ارزشمند همچون طلا، مس و آهن و دیگر مواد عالی در این استان کشف شده است. اما علی رغم این شرایط استثنایی، در بیشتر شاخص های توسعه در رده 15 تا 17 قرار دارد که در شان و جایگاه مردم این استان نمی‌باشد. به همین خاطر در این فرصت کوتاه به چند مطالبه مردم حوزه انتخابی خود از وزرای دولت فعلی و منتخبان آینده اشاره می‌کنم.
وی تاکید کرد: از وزیر راه و شهرسازی درخواست می‌کنم با توجه به موقعیت خاص این استان در کشور و قرارگیری در مسیر ترانزیتی اروپا و جا به جایی میلیون ها تن بار ورودی و خروجی به کشور. بزرگراه تبریز - بازرگان و تبریز - ارومیه را در اولویت عاجل تکمیل و به این پروژه 30 ساله پایان داده شود. همچنین با توجه به گسترش کلان شهر تبریز و در داخل شهر قرار گرفتن فرودگاه شهید مدنی، لزوم احداث فرودگاه بین المللی جدید با اولویت دستور مطالعات طرح فوق را مد نظنر قرار دهند.
نوین بیان کرد: مدیر کل راه آهن کشور در خصوص کاهش تعداد قطار روزانه و هفتگی در مسیر تهران به ایستگاه خاوران به دلیل کمبود واگن و زمانبندی اتصال این ایستگاه به راه آهن مرکزی تبریز، برنامه‌ریزی و توضیحات لازم را ارائه دهد. از وزیر محترم نیرو می‌خواهم دستور سرعت بخشی به پروژه خط انتقال آب ارس به دست تبریز را صادر نموده تا پروژه 20 ساله نیمه جان به اتمام رسیده و مشکل آب شهرستان‌های در مسیر به ویژه آب شرب تبریز حل شود. همچنین نسبت به تکمیل تصفیه خانه دوم شهر تبریز اقدام عاجل را نسبت به تامین اعتبار این پروژه به عمل بیاورند.
وی تاکید کرد: همچین به وزیر محترم اقتصاد تاکید می‌نمایم، موضوع مولدسازی و استفاده از منابع آن برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام تنش‌های آبی پایدار شهرها و روستاهای تبریز و ارتقای شاخص های رضایتمندی اقدامات را لازم را انجام دهند. همچنین وزیر محترم اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی مستحضرند که استان آذربایجان شرقی بیشترین حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی در کشورمان را دارد و بخش اعظمی از تولیدات فولادی و پتروشیمی به خارج از کشور صادر می‌شود. /
پایان پیام

نظر شما