شناسهٔ خبر: 67265941 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

قتل هولناک مردی در محله سعادت‌آباد

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری مردی جوان به اتهام قتل مردی میانسال در محله سعادت‌آباد تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ علی ولیپور گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در تاریخ سیزدهم فروردین ماه امسال، فردی هراسان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و اعلام کرد که یکی از اقوام نزدیکش که به‌تنهایی در خانه خود زندگی می‌کند، تلفن همراهش خاموش است و با توجه به نگرانی که داشته به جلوی در خانه او در محدوده سعادت آباد تهران رفت اما موفق به دیدنش نشده و این وضعیت در شرایطی رخ داده که بوی شدید گاز از داخل خانه این فرد به مشام می‌رسد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با اعلام این خبر، عوامل آتش‌نشانی شهرداری تهران پای در طبقه پنجم خانه موردنظر گذاشته و در را با دستور قضائی باز کردند اما لحظه‌ای بعد جسد خون‌آلود مرد میانسالی راکشف کردند. در همین راستا تحقیقات وارد فاز جدیدی شد و رسیدگی به پرونده در دستورکار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و تیم بررسی‌ صحنه جرم در صحنه جنایت حاضر شد.

ولیپور گودرزی گفت: تیم جنایی به‌محض حضور در خانه موردنظر جسد مردی حدوداً ۶۰ ساله را مشاهده کردند که دست و پاهایش با طناب بسته شده بود و هدف ۹ ضربه چاقو قرار گرفته بود، بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد که همسایه‌ها در ساختمان صدای درگیری را شنیده‌اند و آثار سرقت عتیقه در صحنه جرم نیز وجود دارد. تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت که چندی قبل اعضای خانواده مقتول به خارج از کشور مهاجرت کردند و او که بازنشسته بوده به‌تنهایی زندگی می‌کرده است همچنین عامل جنایت پس از ارتکاب قتل شیر فلکه گاز خانه را باز گذاشته است.

وی افزود: در نخستین گام مأموران تیم تشخیص هویت اقدام به انگشت‌نگاری از روی جسد و صحنه جرم کردند تا ردپایی از عامل جنایت پیدا کنند و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی مأموریت یافتند با اقدامات اطلاعاتی و بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف خانه موردنظر بررسی‌های خود را در رابطه با این پرونده ادامه دهند. تیم جنایی در نخستین‌گام با تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی متوجه شدند که مرد جوانی به خانه مقتول رفت‌وآمد داشته است که همین موضوع شک همکاران را برانگیخت.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این شاخه از تحقیقات با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی هویت متهم را شناسایی کردند و پس از کسب مجوزهای لازم قضائی موفق به بازداشت مرد جوان در یک عملیات منسجم شدند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به اینکه وسایل با ارزش و عتیقه‌های پیرمرد کشته‌شده از مخفیگاه متهم کشف شده است، خاطرنشان کرد:متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما