شناسهٔ خبر: 67265317 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افزایش نشست‌ها درباره افغانستان در آستانه دوحه سوم

هیئت معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) اعلام کرد شورای امنیت این سازمان جمعه شب درباره افغانستان تشکیل جلسه می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، هیئت معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) اعلام کرد شورای امنیت این سازمان جمعه شب (1 تیر ماه) درباره افغانستان تشکیل جلسه می‌دهد.

بر اساس اطلاعیه یوناما، در این نشست «روزا اوتنبایوا» رئیس این هیئت در مورد وضعیت افغانستان به شورای امنیت گزارش خواهد داد.

این نشست درحالی برگزاری می‌شود که روز گذشته شورای حقوق بشر سازمان ملل نشستی درباره وضعیت حقوق بشری در افغانستان برگزار کرد و 10 و 11 تیر ماه نیز قرار است نشست سوم سازمان ملل برای افغانستان به میزبانی دوحه برگزار شود.

پیش از «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان اعلام کرده بود کابل دستورکار سومین نشست دوحه را بررسی کرده و اشتراک در این نشست را «به‌ نفع افغا‌نستان» دانسته و هیئتی را برای شرکت در آن به دوحه خواهد فرستاد.

از سوی دیگر «فرحان حق» معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در یک نشست خبری اعلام کرد دستورکار نشست دوحه هنوز نهایی نشده و پس از نهایی شدن ترتیبات مقدماتی، مشارکت یا عدم مشارکت طالبان در آن روشن خواهد شد.

وزارت خارجه طالبان در واکنش به این اظهارات تصریح کرد: اگر تغییری در ترکیب و دستور کار جلسه ایجاد شود، مسلماً در تصمیم‌گیری ما تأثیر خواهد گذاشت و سپس با همه طرف‌ها در میان گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام/.

نظر شما