شناسهٔ خبر: 67265108 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کمک کلینتون‌ها به بایدن برای جمع‌‌آوری کمک مالی در ویرجینیا

کمپین انتخاباتی جو بایدن اعلام کرد که در یک گردهمایی برای جمع آوری کمک‌های مالی در ویرجینیا، بیش از ۸ میلیون دلار جمع آوری کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کمپین انتخاباتی جو بایدن اعلام کرد که در یک گردهمایی برای جمع آوری کمک های مالی در ایالت کلیدی ویرجینیا، 8/1 میلیون دلار جمع آوری کرده است.

در این گردهمایی بیل کلینتون رئیس جمهور سابق و هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق آمریکا و نامزد انتخاباتی سابق این کشور، در کنار جو بایدن حضور داشته و درباره راه یابی دوباره دونالد ترامپ جمهوری خواه به کاخ سفید، هشدار دادند.

این در حالی است که نتایج تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد در آستانه انتخابات 5 نوامبر ترامپ و بایدن در عمل در این ایالت به یکدیگر گره خورده‌اند.

بایدن و کلینتون ها به مقایسه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق و جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا پرداخته و هیلاری کلینتون ترامپ را خطری روشن و واقعی برای آمریکا و جهان دانست.

او تصریح کرد اولویت های بایدن برای دوره دوم ریاست جمهوری شامل تقویت حقوق فرزندآوری و کاهش هزینه های مردم آمریکا است.

جو بایدن نیز در اظهارات خود در این مراسم، به محکومیت اخیر ترامپ در دادگاه نیویورک در پرونده پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی در آستانه انتخابات 2016 اشاره کرد و گفت: روشن است که ترامپ درباره حفظ آزادی خود نگران است. امسال دموکراسی به رای گذاشته می شود.

ویرجینیا ایالتی است که بایدن در انتخابات سال 2020 توانست با 54 درصد آرا بر دونالد ترامپ با 44 درصد آرا پیروز شود.

بیل کلینتون نیز تصریح کرد ما باید در ویرجینیا پیروز شویم. ما باید در این انتخابات پیروز شویم.

این در حالی است که هفته گذشته در یک گردهمایی جمع آوری کمک های مالی در کالیفرنیا با حضور باراک اوباما، برخی بازیگران سرشناس هالیوود از جمله جورج کلونی، جولیا رابرتس و باربارا استریسند نیز حضور داشتند که جو بایدن و حزب دموکرات توانست بیش از 30 میلیون دلار را جمع آوری کند.

در همین حال کمپین بایدن و کمیته ملی دموکرات ها در ماه آوریل بیش از 51 میلیون لار کمک مالی جمع آوری کرد که این کمتر از رقم 90 میلیون دلاری گردآوری شده در ماه مارس برای وی و کمتر از رقم 76 میلیون دلاری جمع آوری شده توسط ترامپ و کمیته ملی جمهوری خواهان در ماه آوریل است.

این در حالی است که در این چند ماه اخیر، کمپین انتخاباتی جو بایدن در جمع آوری کمک های مالی همواره از کمپین ترامپ جلوتر بوده است. ترامپ تنها در ماه آوریل با جمع آوری 76 میلیون دلار کمک مالی، برای نخستین بار از بایدن پیشی گرفت.

همچنین کمیته ملی جمهوری خواهان و کمپین دونالد ترامپ اعلام کردند که در ماه مه 141 میلیون دلار کمک مالی را جمع آوری کرده اند که این رقم تقریبا دو برابر ماه قبل از آن است.

بر این اساس، کمپین ترامپ اعلام کرد 53 میلیون دلار از این رقم، تنها در عرض 24 ساعت پس از محکومیت رئیس جمهور سابق در دادگاه پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی در آستانه انتخابات 2016، جمع آوری شده است.

این در حالی است که نتایج نظرسنجی اخیر رویترز/ایپسوس نشان می دهد اگر انتخابات امروز برگزار می شد، 41 درصد رای دهندگان به ترامپ و 39 درصد به بایدن رای می دادند.

حدود 20 درصد از رأی‌دهندگان گفته‌اند که هنوز فردی را به عنوان نامزد مدنظر خود انتخاب نکرده‌اند.

این نظرسنجی بار دیگر بر نامحبوب بودن هر دو گزینه انتخاباتی آمریکا تأکید دارد. پیش از این هم نتایج یک نظرسنجی نشان داده بود که بیش از نیمی از طرفداران بایدن برای مخالفت با ترامپ در انتخابات 2024، به او رای می‌دهند.

در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظر شما