شناسهٔ خبر: 67265091 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

حجت‌الاسلام سید جواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس دوازدهم:

ناترازی بنزین با واردات خودرو و ایجاد بازار رقابتی کاهش‌می‌یابد

حجت‌الاسلام سید جواد حسینی کیا، نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس دوازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح بررسی اقدامات موردنیاز برای حل مشکلات مرتبط با ناترازی بنزین در دولت آینده پرداخت و با اشاره به نقش خودروهای فرسوده و نبود استاندارد برای خودروهای داخلی اظهارکرد: به‌منظور حل مشکلات ناترازی بنزین می‌بایست چندین اقدام به‌موازات یکدیگر در دستورکار قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام سید جواد حسینی کیا، نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس دوازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح بررسی اقدامات موردنیاز برای حل مشکلات مرتبط با ناترازی بنزین در دولت  آینده پرداخت و با اشاره به نقش خودروهای فرسوده و نبود استاندارد برای خودروهای داخلی اظهارکرد: به‌منظور حل مشکلات ناترازی بنزین می‌بایست چندین اقدام به‌موازات یکدیگر در دستورکار قرار گیرد. در وهله نخست می‌بایست موضوع مصرف سوخت خودروها را استاندارد کرد. این مهم بخشی از مسیر واردات و بخشی دیگر از مسیر بهبود کیفیت تولید میسر خواهد شد. 
وی با اشاره به لزوم واردات خودرو برای کاهش مصرف سوخت افزود: واردات خودروها امری اساسی است و موجب حل مشکلات ناترازی بنزین خواهد شد. به‌موجب واردات، خودروسازان داخلی به تکاپو خواهند افتاد و به سمت تولید خودروهای استاندارد با میزان مصرف سوخت قابل‌قبول حرکت خواهند کرد. خوشبختانه اکنون توسعه ناوگان‌های حمل‌ونقل عمومی شکل‌گرفته و خودروهای برقی به‌موجب توسعه این روند واردشده است. این روند را می‌توان گامی مثبت ارزیابی کرد که موجب کاهش ناترازی بنزین می‌گردد. 
نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس دوازدهم با تأکید بر لزوم چاره‌جویی برای مازاد مصرف سهمیه بنزین تصریح کرد: به‌منظور حل مشکلات ناترازی بنزین، دولت می‌بایست سهمیه‌بندی سوخت را گران نکند و برای مازاد بر این میزان چاره‌اندیشی کند. ضرورت دارد تا افراد پرمصرف، هزینه بیشتری پرداخت کنند. 
او متذکر شد: باید شرایطی فراهم گردد که جامعه تحت‌فشار قرار نگیرد و ملتهب نشود. از طرفی دیگر فردی که دارای چندین خودرو می‌باشد، هزینه سوخت خود را پرداخت کند و متحمل هزینه بالاتر شود. 
حجت‌الاسلام حسینی کیا همچنین خاطرنشان کرد: رضایت جامعه برای حل مشکلات مرتبط با ناترازی بنزین اهمیت فراوانی دارد. اکنون قیمت بنزین از آب ارزان‌تر است و جامعه نیز در حال حرکت به سمتی است که باور دارند؛ باید برای بنزین چاره‌اندیشی کرد. چاره‌اندیشی برای بنزین اینک پذیرفته‌شده اما این چاره‌اندیشی می‌بایست در گام نخست موردتأيید جامعه قرار گیرد. بنابراین در فرآیند اقدامات عملی باید اقناع جامعه را موردتوجه قرار داد. 
او یادآور شد: مردم باید ثمره افزایش قیمت‌ها را ببینند. به طورمثال باید تبیین گردد که با افزایش قیمت، منابع حاصل‌شده صرف توسعه راه‌های روستایی، وام‌های ازدواج و فرزندآوری، تولید و اشتغال می‌گردد. به طورحتم تبیین راه منابع حاصل‌شده موجب همراهی مردم خواهد شد. 
او در پایان این گفت‌وگو ضمن بیان اینکه حل مشکل ناترازی بنزین، موجب کاهش ارزبری و تقویت تولیدات داخلی خواهد شد، اضافه کرد: در سال جاری با توجه به میزان مصرف بنزین در کشور، قریب به ۴ میلیارد دلار واردات بنزین خواهیم داشت که بی‌شک این حجم برای کشور هزینه بسیار بالایی خواهد داشت. با حل مشکلات ناترازی بنزین و کاهش واردات، می‌توان این اعداد و ارقام را صرف تولید کرد و عایدی قابل‌توجه رقم زد.

نظر شما