شناسهٔ خبر: 67265020 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

دفتر حقوق بشر سازمان ملل: اسرائیل ممکن است قوانین جنگ را در غزه نقض کرده باشد

صاحب‌خبر -

شفقنا- نهاد حقوق بشری ملل متحد اسرائیل را به ارتکاب جنایت در میانه جنگ غزه متهم کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی ممکن است مکرراً اصول اساسی قوانین جنگ را نقض کرده باشند و در عملیات نظامی خود در نوار غزه بین غیرنظامیان و جنگجویان تمایز قائل نشده باشند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد (OHCHR) در گزارشی در مورد ارزیابی شش حمله اسرائیل که منجر به تعداد زیادی تلفات و تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی شد، گفت که نیروهای اسرائیلی ممکن است به طور سیستماتیک اصول تمایز، تناسب و اقدامات احتیاطی را در حمله نقض کرده باشند.

ولکر ترک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، گفت: «به نظر می‌رسد الزام به انتخاب ابزار و روش‌های جنگی که از آسیب غیرنظامیان تا حدی جلوگیری کرده یا آن را به حداقل می‌رساند، در بمباران اسرائیل به طور مداوم نقض شده است».

این گزارش شش حادثه را که بین 7 اکتبر و 2 دسامبر رخ داده است، شرح می دهد که در آن دفتر حقوق بشر سازمان ملل توانست انواع سلاح ها، ابزار و روش های مورد استفاده در این حملات را ارزیابی کند. راوینا شمداسانی، سخنگوی این سازمان گفت: «احساس کردیم که اکنون انتشار این گزارش مهم است، به ویژه به این دلیل که در مورد برخی از این حملات، حدود هشت ماه گذشته است و ما هنوز شاهد تحقیقات معتبر و شفاف نیستیم.» دفتر حقوق بشر سازمان ملل نیستیم.

این خبر را در رویترز ببینید

نظر شما