شناسهٔ خبر: 67264626 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

خواننده ای تازه کار اما توانمند

در اولین کنسرت عرفان طهماسبی چه گذشت

اگرچه انتظار می‌رفت که عرفان طهماسبی در اولین کنسرت خود، کمی دچار استرس شود و نتواند سالن را در اختیار بگیرد، اما اجرای سر وقت و بدون تاخیر، شروعِ فکر شده که با یک ویدیو از کودکی او همراه شده بود و همچنین صمیمیتش با حاضران در رفت و برگشت‌های کلامی، توانست تجربه خوبی را در اولین اجرا، برای طهماسبی بسازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش صراط به نقل از آفتاب‌‌نیوز چندسال قبل بود که یک نام جدید روی صحنه برنامه «عصر جدید» صداوسیما مطرح شد؛ اجرا‌های اولیه او با واکنش‌های بسیار مثبت در فضای مجازی روبرو شد و داوران این برنامه را به حیرت وا داشت.

علاوه بر داوران، طهماسبی که پیش از این نیز سابقه خوانندگی در اهواز را داشت، در رأی‌گیری مردمی هم با اقبال گسترده‌ای روبرو شد. پس از بازخورد‌های فوق‌العاده در «عصر جدید» او به یک خواننده پرمخاطب تبدیل شده بود که چند تیتراژ سریال خواند و البته قطعاتی را منتشر کرد که به سرعت وایرال شدند؛ بعضی از قطعات او در یوتیوب چندصدهزار بازدید داشت و حتی به یک میلیون بازدید رسید!

طهماسبی در روز‌های اول سال ۱۴۰۳، قطعه موسیقی «گلوبند» را منتشر کرد که به یکی از پرمخاطب‌ترین قطعات او تبدیل شد و زمزمه‌هایی درباره اولین کنسرت او شنیده می‌شد.

در ابتدای کنسرت، ویدیویی از او به نمایش گذاشته شد که در آن می‌گوید که نمی‌داند در اولین کنسرتش چه باید بگوید. پس از آن، طهماسبی با تشویق قابل توجه حاضران وارد سالن شد؛ تنها و بدون گروهش. او در ابتدا قطعه «گلم گلم» رو به تنهایی و با همراهی حاضران اجرا کرد و سپس گروهش روی سن آمدند.

او در ابتدا در چند جمله به حاضران خوشامد گفت و تاکید کرد که بلد نیست حرف بزند و بلافاصله قطعه بعدی را شروع کرد. قطعه دوم «گل مهتاب» بود و برای قطعه سوم «کجایی» را انتخاب کرده بود که استقبال زیادی مواجه شد.

در قطعه سوم، هوشنگ محمدی دقایقی ساز نی‌انبان را نواخت که بار‌ها با تشویق حاضران روبرو شد، بلافاصله و در میان تشویق‌ها، قطعه «نجلا» که برای سریالی به همین نام آماده شده بود اجرا شد.

در طول اجرای اولین کنسرت عرفان طهماسبی، ده‌ها بار حاضران با تشویق از او درخواست کردند که قطعه «گلوبند» را اجرا کند و او هربار با خنده، قطعه دیگر را شروع کرد تا زمان اجرای آن فرا برسد. او در این میان، قطعات «در سکوت شب»، «چه کنم» و «آغاز کن بی‌من» را اجرا کرد.

در ادامه و حدود یک ساعت پس از اغا کنسرت، محمدرضا بداغی تکنوازی زیبایی از کمانچه را اجرا کرد که با تشویق‌های متعدد همراه بود و بلافاصله طهماسبی، قطعه «پرسه» را اجرا کرد که آغاز آن را مخاطبان شروع کردند؛ «به شب گفتم نگارم کو چرا با من سر یاری ندارد»

او سپس اولین آهنگی که ساخته بود را اجرا کرد و در توضیحش گفت که این اولین آهنگی بود که من ساختم. «ماه مو» یکی از آن قطعاتی بود که با پخش در برنامه عصر جدید، نام این خواننده را در فضای مجازی سر زبان‌ها انداخت.

پرشورترین قطعه اولین کنسرت طهماسبی در شب عید قربان، اجرای قطعه «گلوبند» بود که برای دقایقی، سالن را روی هوا برد و بلافاصله پس از پایان آن، حاضران بار‌ها از او تکرار این اجرا را درخواست کردند که او نیز آن را بی‌پاسخ نذاشت و در آخر این برنامه، آن را مجددا اجرا کرد.

حاضران پس از پایان کنسرت نیز این قطعه را رها نکردند و در راهرو‌های سالن، آن را همخوانی می‌کردند. قطعه «تردید» که در فینال عصر جدید موجب برنده شدن این خواننده در عصر جدید شده بود نیز با همراهی حاضران روبرو شد.

در ادامه، در آغاز اجرای قطعه «دل از من، دلبری از تو»، علی شعبانی تکنوازی با پیانو داشت که سالن را در سکوت فرو برد.

پس از آنکه اجرای این قطعه به پایان رسید، طهماسبی با همراهی پیانیست خود، بخش‌هایی از این آهنگ را با مخاطبان همخوانی کرد؛ اجرایی که به نظر می‌رسید برای وایرال در فضای مجازی انجام شد.

«مترسک» و «وای اگر» دیگر قطعاتی بود که طهماسبی آن‌ها را اجرا کرد.

شاید بتوان تنها نکته قابل اصلاح نخستین کنسرت طهماسبی را صدای بلند سالن دانست که در بخش‌هایی، تک‌نوازی‌ها را تحت شعاع قرار می‌داد. همچنین در زمانی که طهماسبی اوج گرفته بود تا قدرت صدای خود را به نمایش بگذارد، صدای بسیار زیاد موسیقی، صدای خواننده را کاملا تحت شعاع قرار داده بود و تلاش او کمتر شنیده می‌شد.

 
 

برچسب‌ها:

نظر شما