شناسهٔ خبر: 67264567 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سلامت نیوز | لینک خبر

خربزه را با چی نخوریم؟

خربزه از آن میوه‌هایی است که معمولا توصیه می‌شود با برخی مواد غذایی مصرف نشود. ترکیب خربزه و عسل معروف‌ترین ترکیب ممنوعه است که همه ما در مورد عوارض خطرناک آن چیزهای زیادی شنیده‌ایم. اما همراه خربزه چی نخوریم؟

صاحب‌خبر -

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، مصرف خربزه با برخی میوه‌ها و خوراکی‌ها، موجب آسیب به سیستم گوارشی، افزایش قند خون و همچنین ایجاد اسید می‌شود. در ادامه این بخش به شما می‌گوییم که همراه با خربزه چه خوراکی‌هایی را مصرف نکنید.

۱- خربزه و عسل


خربزه و عسل از معروف‌ترین ترکیبات ممنوعه‌ای هستند که همه ما در مورد آن‌ها چیزهای زیادی شنیده‌ایم. گفته می‌شود که مصرف خربزه و عسل موجب دردهای شدید شکمی و قولنج شدید معده می‌شود و مشکلات جدی برای سلامت ایجاد می‌کند.

۲- خربزه و لیمو


یکی از میوه‌هایی ممنوعه که نباید با خربزه مصرف شود، لیمو است. مصرف لیمو همراه با خربزه موجب افزایش اسیدیته معده و بروز مشکلات گوارشی مثل رفلاکس و سوزش معده می‌شود.

۳- خربزه و آناناس


مصرف همزمان خربزه و آناناس موجب تحریک معده و بروز مشکلات گوارشی می‌شود و از همین رو بهتر است این دو میوه را با هم مصرف نکنید.

۴- خربزه و خیار


اگر خربزه را همراه با خیار میل کنید، ممکن است دچار مشکلات گوارشی شوید و درد و سوزش معده را تجربه کنید.

۵- خربزه و کدو


مصرف همزمان خربزه با کدو می‌تواند سبب بروز مشکلات گوارشی شود و مشکلاتی جدی برای معده شما ایجاد کند.

۶- خربزه و شیرینی‌جات


خربزه میوه‌ای سرشار از قند است که اگر با شیرینی‌جات و انواع شکلات مصرف شود، موجب افزایش قند خون می‌شود و از همین رو افراد مبتلا به دیابت باید از مصرف همزمان این میوه با انواع شیرینی اجتناب کنند.

۷- خربزه و موز


خربزه و موز هر دو سرشار از پتاسیم هستند و مصرف هم زمان این دو میوه با هم موجب افزایش میزان پتاسیم در خون می‌شود. در این شرایط ممکن است فرد احساس گیجی، ضعف، کاهش فشار خون و نامنظم شدن ضربان قلب را تجربه کند.

۸- خربزه و گیلاس


یکی دیگر از میوه‌هایی که نباید با خربزه مصرف شود، گیلاس است. گیلاس و خربزه هر دو سرشار از اسید سالیسیلیک هستند و از همین رو در صورتی که با هم مصرف شوند، میزان این اسید در بدن افزایش پیدا می‌کند. در این شرایط فرد با عوارضی مثل سوزش، کهیر، التهابات پوستی یا خشکی پوست مواجه می‌شود.

۹- خربزه و شیر


یکی دیگر از ممنوعیت‌های غذایی با خربزه، شیر و محصولات لبنی است. مصرف شیر و خربزه موجب تحریک معده و بروز مشکلات جدی در گوارش می‌شود.

۱۰- خربزه و ماست


بهتر است هیچگاه خربزه را همراه با ماست مصرف نکنید، زیرا این کار موجب بروز سوء هاضمه و مشکلات گوارشی می‌شود و برای سلامت مضر است.

۱۱- خربزه و تخم مرغ


مصرف خربزه و تخم مرغ با هم موجب بروز مشکلات گوارشی و سنگین شدن معده می‌شود و برای سیستم گوارشی مضر است.

۱۲- خربزه و دوغ


معمولا توصیه می‌شود که از خربزه در کنار محصولات لبنی استفاده نکنید. از مهم‌ترین عوارض خوردن خربزه با دوغ می‌توان به بروز مشکلات گوارشی و سوءهاضمه اشاره کرد.

۱۳- خربزه و بستنی


بستنی یکی دیگر از محصولات لبنی است که بهتر است با خربزه مصرف نشود. از مهم‌ترین عوارض خوردن خربزه با بستنی می‌توان به مشکلات گوارشی اشاره کرد.

۱۴- خربزه و ماهی


گفته می‌شود که مصرف خربزه و ماهی موجب بروز مشکلات گوارشی می‌شود. در پاسخ به این سوال که چند ساعت بعد از خوردن ماهی خربزه بخوریم، باید بگوییم که بهتر است حداقل حدود ۲ تا ۳ ساعت صبر کنید و بعد خربزه را مصرف کنید.

برچسب‌ها:

نظر شما