شناسهٔ خبر: 67263235 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

باشگاه محبوب اروپایی‌ها در آسیا قرمز می‌پوشد!

اوراواردز ژاپن باشگاهی است که بیشترین تعداد انتقال به اروپا را از آسیا دارد.

صاحب‌خبر -

 ژاپن در سالهای گذشته نقل و انتقال زیادی را به فوتبال اروپا داشته و قسمت بزرگتر کیک بازیکنان لژیونر آسیایی را در اختیار گرفته است. وبسایت بوندسلیگا چندی پیش اعلام کرده بود که ژاپن جزو ده کشوری است که بیشترین سهم را از بازیکنان شاغل در این لیگ را به خود اختصاص داده است.

جالب اینکه ژاپنی‌ها تعداد زیادی از بازیکنان خود را به صورت مستقیم از جی لیگ به کشورهای معتبر اروپایی فرستادند تا مشخص شود استعدادیاب‌های قاره سبز، برترین لیگ آسیا را از نزدیک و به دقت مشاهده می‌کنند. باتوجه به تقویم ناهماهنگ و فاصله جغرافیایی زیاد ژاپن تا این کشورها، اهمیت کاری که جی لیگ انجام می‌دهد بیشتر مشخص می‌شود.

نکته مهم اینکه جی لیگ از زمان تاسیس تا حالا (30 سال) رکورد فروش بازیکن خود را به عدد 5.2 میلیارد دلار رسانده است. در دو فصل گذشته این عدد روی 868 میلیون دلار قرار داشت که یک عدد استثنایی در سطح فوتبال آسیا محسوب می‌شود و جالب اینکه اکثر این رقم مربوط به انتقال از جی لیگ به اروپاست.

در این بین باشگاه اوراواردز ژاپن رکورد منحصر به فردی را به جای گذاشته است. اوراواردز به تنهایی 399 میلیون دلار از فروش بازیکن به اروپا درآمدزایی کرده که این باشگاه را به محبوب ترین باشگاه آسیایی نزد استعدادیاب‌ها و مدیران فوتبال بدل کرده است.

با این حال جی لیگ این عدد را برای خود کافی نمی‌داند. آنها قصد دارند در ده سال آینده درآمدزایی خود از فروش بازیکن به خارج از کشور را صددرصد افزایش دهند که یک هدف بلندپروازانه و شاید دور از انتظار محسوب شود.

اوراواردز ژاپن

با این حال آنچه جی لیگ و باشگاه‌هایی نظیر اوراوا در سالهای اخیر از خود نشان داده‌اند به وضوح ثابت می‌کند که این اعداد و ارقام اگرچه دور از ذهن فوتبال دوستان آسیایی است اما در عمل برای ژاپنی‌ها قابل دسترس به نظر می‌رسد.

 

نظر شما