شناسهٔ خبر: 67263153 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۵ میلیون سودانی به مراقبت‌های فوری بهداشتی نیاز دارند

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که نزدیک به ۱۵ میلیون سودانی به مراقبت‌های بهداشتی فوری و حیاتی نیاز دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، از 26 فروردین 1402 که نبرد میان ارتش و نیروهای واکنش سریع سودان شروع شده‌ است حدود 80 درصد مراکز بهداشتی و درمانی در این کشور تعطیل و از حوزه خدمات رسانی خارج شده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: گزارش‌های آماری نشان می‌دهند حدود 15 میلیون نفر در سودان به خدمات و مراقبت‌های فوری بهداشتی و حیاتی نیاز دارند.

به نوشته روزنامه سودان تریبون، در این بیانیه آمده‌ است: هدف شرکای این سازمان ارائه خدمات بهداشتی به 4 میلیون و 900 هزار نفر است و انجام این مهم نیازمند بودجه است که تنها 26 درصد آن تامین شده‌ است.

سازمان بهداشت جهانی در بیانیه خود تاکید کرد: درگیری نظامی در سودان به شدت به ساختار بهداشتی و درمانی این کشور آسیب رسانده و میلیون‌ها نفر از خدمات و مراقبت‌های بهداشتی محروم هستند و وضعیت شکننده بهداشتی بسیاری از شهروندان سودانی را آسیب پذیر کرده‌ است.

این سازمان تصریح کرد: شهروندان سودانی برای دسترسی به خدمات بهداشتی با مشکلات زیادی روبرو هستند و این درحالی است که خدمات ایمن سازی در این کشور متوقف شده و ناامنی غذایی افزایش پیدا کرده و این موضوع خطر شیوع بیماری‌های عفونی را در بسیاری از مناطق سودان مثل دارفور و کردفان بالا برده‌ است.

سازمان بهداشت جهانی هشدار داد: اختلال در ساختار بهداشتی و مانع  تراشی در مسیر کمک‌های بشردوستانه به مردم سودان باعث می‌شود تعداد مبتلایان به بیماری‌های عفونی در فصل باران‌های موسمی افزایش پیدا کند.

فصل باران‌های موسمی در سودان همه ساله از ژوئن ( 11 خرداد ) شروع  و تا اکتبر ( مهر ماه ) ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما