شناسهٔ خبر: 67263133 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

زارع پور: دو برابر نیاز کشور اینترنت داریم

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات  گفت: ظرفیت اینترنت بین الملل دو برابر شده و دو برابر نیاز کشور اینترنت داریم و اگر قطعی انجام شود، اینترنت دچار اخلال نمی‌شود.

به گزارش شفقنا، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت ضمن تاکید بر اینکه کارهای بزرگی در توسعه زیرساخت‌های ارتباطاتی انجام شده است، گفت: توسعه نسل پنجم تلفن همراه را شروع کردیم و از ۱۰ به نزدیک ۲ هزار سایت رسیده‌ایم. بیش از ۹ هزار سایت نسل ۴ راه‌اندازی شده و بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است.

او همچنین از دو برابر شدن ظرفیت شبکه انتقال و آی پی خبر داد و در ادامه گفت: ظرفیت اینترنت بین الملل دو برابر شده و دو برابر نیاز کشور اینترنت داریم و اگر قطعی انجام شود، اینترنت دچار اخلال نمی‌شود. به عبارتی کل ظرفیت انتقال کشور از ابتدا تا پیش از آغاز دولت، ۳۲ترابیت بر ثانیه بوده است که در همین سه سال معادل همین عدد به این ظرفیت اضافه کرده‌ایم. در آی پی ظرفیت ما پیش از آغاز دولت ۲۸ ترابیت بر ثانیه بود که الان ۵۶ ترابیت بر ثانیه شده است.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: براساس گزارش های بین اللملی و گزارش های خودمان، سرعت اینترنت ثابت و همراه رو به افزایش بوده است.

او گفت: بیش از ۶۰ درصد سرعت اینترنت افزایش یافته و از دی ماه سال گذشته بیش از ۲۰ درصد سرعت اینترنت  افزایش داشته است. پیش‌بینی ما این است که این عدد به ۲۵ درصد برسد. هر اپراتوری به وعده‌هایی که داده است عمل نکند، حتما جریمه می شوند، ولی تا الان وعده‌هایی که داده‌اند با شتاب خوبی ادامه دارد.

نظر شما