شناسهٔ خبر: 67263023 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

«ديسكلوز»: فرانسه تسلیحاتی را در اختیار «اسرائیل» قرار داده که از آن برای بمباران بیمارستانی در غزه استفاده شده است

صاحب‌خبر -

شفقنا- وب‌سایت فرانسوی «ديسكلوز» اسناد محرمانه‌ای را فاش کرد که نشان می‌دهد شرکت صنایع نظامی تالس فرانسه (Thales) تجهیزات ارتباطی را در اختیار اسرائیل قرار داده است پهپادهای اسرائیلی از آن برای بمباران اهدافی در نوار غزه استفاده شده است.

به گزارش شفقنا، این تحقیقات ديسكلوز نشان می‌دهد شرکت فرانسوی تجهیزات مذکور را در سال 2024 میلادی به (اسرائیل) تحویل داده است. یعنی زمانی که وزارت دفاع فرانسه بارها تایید کرده بود صادرات تسلیحات فرانسه به (اسرائیل) محدود به تجهیزات نظامی دفاعی مربوط به گنبد آهنین و برای مقابله با راکت‌های مقاومت فلسطین است.

بر اساس این تحقیقات، تجهیزاتی که شرکت تالس در اختیار اسرائیل قرار داده، دستگاه‌های فرستنده‌ و گیرنده‌ است و به‌ طور خاص برای پهپادهای نظامی هرمس 900 طراحی شده است که ارتش در عملیات‌های تهاجمی خود از آن‌ها استفاده می‌کند.

یک وب‌سایت خبری «اسرائیلی»  هم به نقل از فرمانده اسکادران پهپادها نوشت: «در فوریه 2024 از این پهپادها برای بمباران بیمارستانی در نوار غزه استفاده شد.»

ديسكلوز افزود که تالس موافقت کرده تا دو سیستم ارتباطی هوابرد در سال 2024 به مقامات اسرائیلی تحویل دهد.

این شرکت ضمن دفاع از این تصمیم خود،گفت: این تجهیزات مانع از بکارگیری یک سیستم نظامی کُشنده می‌شود.

ديسكلوز با بیان اینکه وزارت دفاع فرانسه به سوالات مطرح شده در این زمینه پاسخی نداده است، تصریح کرد: گمرک فرانسه صادرات 6 فرستنده و گیرنده طراحی شده برای پهپادهای نظامی اسرائیل را ممنوع کرده است.

از هفتم اکتبر گذشته، ارتش اسرائیل با حمایت آمریکا و اروپا به تجاوزات خود به نوار غزه ادامه می‌دهد و جنگنده‌های این رژیم طی چند ماه گذشته بیمارستان‌ها، ساختمان‌ها، برج‌ها و منازل غیرنظامیان فلسطینی را بمباران کرده‌ان، اسرائیل همچنین مانع از ورود آب، غذا، دارو و سوخت به این باریکه می‌شود.

ارتش رژیم صهیونیستی با حمایت مطلق آمریکا از هفتم اکتبر تاکنون جنگی ویرانگر علیه غزه راه انداخته است که تاکنون بیش از 122 هزار شهید و زخمی در پی داشته است؛ این کشتارهای وحشیانه موجب انزوای بین‌المللی اسرائیل و پیگرد آن در دیوان بین‌المللی دادگستری شده است.

متن این خبر در jo24

نظر شما