شناسهٔ خبر: 67262896 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت امور اقتصادی و دارایی | لینک خبر

نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان:

شناسایی ۱۰۸ مورد اموال مازاد دولتی در همدان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان خبرداد: از زمان ابلاغ مصوبه مولدسازی توسط سران قوا ضمن شناسایی ۱۰۸ مورد از اموال مازاد در استان، مجوز فروش ۴۹ مورد از املاک شناسایی شده از هیئت عالی مولدسازی اخذ شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و‌دارایی استان همدان حسن پیمانی با بیان اینکه در این مدت  ۴۴ ملک به مبلغ یک هزار و سه میلیارد ریال به‌فروش رفته است، اظهارکرد: در سه ماهه ابتدای سال‌جاری ۱۹ ملک استان به عنوان اموال مازاد به ارزش 2 هزار و 160 میلیارد ریال شناسایی شده است که بعد از تصویب در کارگروه استانی به هیئت عالی مولدسازی ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه عدم کارایی در بهره‌گیری از اموال و دارایی‌های دولت، موجب شده تا احکامی در قانون برنامه ششم توسعه و قوانین بودجه سنواتی پیرامون موضوع مولدسازی درج شود، افزود: با روی کارآمدن دولت سیزدهم، آسیب‌شناسی در این خصوص در دستور کار قرار گرفت که یکی ازآنها موضوع عدم تمرکز در امور مرتبط با مدیریت دارایی‌های دولت و مولدسازی آنهاست.

وی یادآور شد: براین اساس آیین‌نامه اجرایی مولدسازی دارایی‌های دولت به موجب مصوبه شصت و هفتمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی ( سران قوا) در تاریخ 24/12/1401 به تصویب هیأت عالی مولدسازی دارایی‌های دولت و در فروردین ماه ۱۴۰۲ به تأیید شورای عالی هماهنگی اقتصادی (سران قوا) رسید. دبیرخانه هیأت در وزارت اقتصاد (سازمان خصوصی سازی) مستقر و این وزارتخانه مجری شناسایی، واگذاری، فروش و مولدسازی اموال شناسایی شده است و مصوبات هیئت در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی از طریق قراردادهای مشارکت، تهاتر، معاوضه و سایر عقود قانونی است.

نظر شما