شناسهٔ خبر: 67262298 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

هاشمی؛

روستائیان برای 20 لیتر بنزین 80 کیلومتر مسافت را باید طی کنند

صاحب‌خبر -
روستائیان برای 20 لیتر بنزین 80 کیلومتر مسافت را باید طی کنند
خبرگزاری آریا - نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی گفت: روستائیان خراسان جنوبی برای تامین 20 لیتر بنزین خودروهای فرسوده خود 80 کیلومتر فاصله را باید طی کنند.

به گزارش خبرگزاری آریا، سید حسن هاشمی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 30 خردادماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش وزیر نفت در خصوص آخرین وضعیت تولید و صادرات نفت و گازوئیل در کشور، گفت: چرا سوختگیری در جایگاه های استان با محدودیت مواجه است در حالی که در شهرستان های استان های مجاور محدودیت های کمتری وجود دارد و شاهد بدترین نوع سوخت رسانی در استان خراسان جنوبی هستیم و لازم است خط انتقال سوخت از مبدا رفسنجان که مصوب 1386 بوده و از مصوبات سفر ریاست محترم شهید نیز بود به فوریت از محل اعتبارات صندوق توسعه عملیاتی شود.
وی افزود: محدودیت های جدی سوختگیری در استان ما باعث شده کامیون ها از سایر استان حمل کالا به مقصد خراسان جنوبی را نپذیرند و کامیون داران خراسان جنوبی نیز حمل بار از مبدا خراسان جنوبی را کمتر انجام دهند. همچنین بعد مسافت روستاها تا اولین پمپ بنزین گاها نزدیک به 80 کیلومتر است و تنها دریافت 20 لیتر سهمیه بنزین آزاد برای اتومبیل های فرسوده پرمصرف روستائیان، داد روستائیان و عشایر را در آورده است و آن ها چشم انتظار طرح رزاق هستند.
هاشمی خاطرنشان کرد: همچنین تلفات فجیع و شدید ناشی از عدم اجرای طرح رزاق و رفتارهای پرخطر خودروهای شوتی قاچاق سوخت به مقصد سیستان و بلوچستان نیز مشکلات زیادی برای مردم ایجاد نموده است./
پایان پیام

نظر شما