شناسهٔ خبر: 67262258 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

دکتر قاضی‌زاده هاشمی:

رشد 300 درصدي ثبت و ضبط تاريخ شفاهي ايثارگران در دولت سيزدهم/ مشارکت بنياد شهيد در توليد و پخش 9 فيلم سينمايي ملي

صاحب‌خبر -
رشد 300 درصدي ثبت و ضبط تاريخ شفاهي ايثارگران در دولت سيزدهم/ مشارکت بنياد شهيد در توليد و پخش 9 فيلم سينمايي ملي
خبرگزاری آریا - دکتر قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ثبت و ضبط تاریخ شفاهی ایثارگران در دولت سیزدهم رشد 300 درصدی را در بر داشته است.

به گزارش «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فعالیت‌های شاخص بنیاد شهید در حوزه فرهنگی گفت: در دو سال ابتدایی دولت مردمی شهید آیت‌الله رئیسی، ثبت و ضبط خاطرات و تاریخ شفاهی 70 هزار و 450 نفر از ایثارگران انجام شد که این فعالیت، بیانگر رشد 309 درصدی طی دو سال است.
معاون رئیس جمهور بیان کرد: در دولت مردمی آیت‌الله شهید رئیسی اقدامات و دستاوردهای مهمی در حوزه فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت در بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شد که این فعالیت‌ها نسبت به سال‌های گذشته شاخص‌تر بود و رشد چشمگیری در زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی داشته‌ایم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: بنیاد شهید طی سال‌های 1401 تا 1403 در تولید و پخش 9 فیلم سینمایی ملی و 6 سریال مشارکت داشته و موفق به اخذ 5 سیمرغ بلورین و 2 جایزه ویژه جشنواره فیلم فجر شده است.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی افزود: تولید 102 عنوان مستند در دو سال ابتدایی دولت مردمی سیزدهم، رشد 300 درصدی نسبت به دو سال پایانی دولت گذشته را نشان می‌دهد. تألیف، تدوین و چاپ 153 عنوان کتاب در دو سال ابتدایی دولت سیزدهم نیز نشانگر رشد 220 درصدی نسبت به دو سال پایانی دولت دوازدهم است. همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران در تولید 121 اثر موسیقیایی و سرود طی دو سال ابتدایی دولت سیزدهم نقش موثری داشته و در این زمینه 200 درصد رشد، نسبت به دو سال پایانی دولت گذشته را شاهد بوده‌ایم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ثبت و ضبط خاطرات خانواده شهدا و ایثارگران با اولویت والدین شهدا و جانبازان از دیگر فعالیت‌های شاخص بنیاد شهید در حوزه فرهنگی بوده است، عنوان کرد: از ابتدای این طرح طی حدود 8 سال تا زمان استقرار دولت سیزدهم، صرفاً 40 هزار مورد ثبت و ضبط خاطرات انجام شده بود. در دو سال ابتدایی دولت مردمی شهید آیت‌الله رئیسی، ثبت و ضبط خاطرات و تاریخ شفاهی 70 هزار و 450 نفر از ایثارگران انجام شد که این فعالیت، بیانگر رشد 300 درصدی طی دو سال است.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: برای نخستین بار در سامانه «اسناد افتخار» 9 میلیون سند از شهدا شامل وصایا، خاطرات، دلنوشته‌‌ها و دیگر موارد به صورت الکترونیکی جمع آوری و منتشر شد تا مورد استفاده پژوهشگران، هنرمندان و عموم مردم قرار گیرد. همچنین افزایش 500 درصدی برگزاری کنگره‌ها، یادواره‌ها و مراسم‌های مختلف از دیگر اقدامات بنیاد در این مدت بوده است.
وی افزود: احیا و بازتعریف نقش و اثر شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، راه اندازی شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان‌ها به ریاست استانداران و همچنین تشکیل 241 جلسه طی سال‌های 1400 تا 1403 از دیگر فعالیت‌های شاخص این دوره در حوزه فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که طی این مدت جهت اجرای آن برنامه‌ریزی و اقدام جدی صورت گرفت.
انتهای پیام/

نظر شما