شناسهٔ خبر: 67262150 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

کارشناس پاکستانی در مصاحبه با خبرگزاری قدس:

آنچه در غزه می‌گذرد، همه با حمایت آمریکا انجام می‌شود/ مردم آمریکا و جهان با قطعنامه پیشنهادی کاخ سفید درباره آتش‌بس غزه فریب نخواهند خورد

صابر ابومریم به خبرگزاری قدس گفت دولت آمریکا مصوبه ای برای آتش‌بس جنگ غزه پیشنهاد کرده است که هدف آن محافظت از رژیم غیرقانونی صهیونیستی است و کاخ سفید نمی‌تواند با قطعنامه‌های اینچنینی جهان و مردم آمریکا را فریب دهد.

صاحب‌خبر -

 

صابر ابومریم کارشناس پاکستانی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری قدس در خصوص نتیجه مورد انتظار از قطعنامه آتش‌بس آمریکا برای جنگ غزه که در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد، گفت: آنچه در غزه می‌گذرد، همه با حمایت آمریکا انجام می‌شود. موضوع عجیبی است که حالا دولت آمریکا یک قطعنامه به شورای امنیت سازمان ملل داده است که با ۱۴ رأی موافق در برابر هیچ رای مخالف تصویب شده است.

 

وی افزود: کاخ سفید نمی‌تواند با قطعنامه‌های اینچنینی جهان و مردم آمریکا را فریب دهد تا بتواند رژیم صهیونیستی را از خطر نجات دهد.

 

صابر ابومریم تصریح کرد: سوال این است آیا قطعنامه‌ای که از سوی دولت آمریکا تهیه شده، مسئولان جنایت در غزه را مشخص کرده است؟ آیا این قطعنامه می‌گوید علیه اسرائیل اقداماتی باید انجام شود؟ وقتی که اصول اساسی در این قطعنامه گنجانده نشدند، چگونه می‌توان آن را باور کرد؟ آیا این قطعنامه به موقعیت مردم فلسطین تحت ستم اشاره دارد؟

 

وی با بیان اینکه جهان می‌داند آمریکا حلال مشکلات نیست، بلکه علت مشکلات است، گفت: جنایت در غزه با حمایت آمریکا ادامه دارد. در جنگ غزه از سلاح‌های آمریکا استفاده می‌شود. فرماندهان نظامی آمریکا با همراهی نظامیان اسرائیل، فلسطینی‌ها را در اردوگاه نصیرات به قتل رساندند.

 

کارشناس پاکستانی با تاکید بر اینکه توقف تهاجم علیه غزه مهم‌ترین موضوع است و باید همه از آن حمایت کنیم گفت: قطعنامه پیشنهادی دولت آمریکا، یک‌طرفه است و فقط برای بقا و محافظت از رژیم صهیونیستی ستمگر و غیرقانونی است.

 

این قطعنامه شامل رهایی زندانیان فلسطینی‌ نمی‌شود. هیچ اشاره‌ای به خروج نظامیان اسرائیلی از غزه در این قطعنامه نشده است. هر قطعنامه‌ای که قابل اجرا باشد، باید موقعیت فلسطین، یعنی موقعیت حماس را نیز شامل شود.

 

وی افزود: دولت آمریکا در هشت ماه گذشته ۴۰ هزار فلسطینی را به شهادت رسانده است. مردم آمریکا نمی‌توانند با این قطعنامه فریفته شوند. مردم آمریکا بیدار هستند. دانشجویان و استادان آمریکایی همه هشیار هستند. امروز شهروندان آمریکا به دولت آمریکا اعتراض می‌ کنند. خلاصه این که آمریکا با قطعنامه‌های اینچنینی نمی‌تواند جهان و مردم آمریکا را فریب دهد.

انتهای پیام / ع ن/24

نظر شما