شناسهٔ خبر: 67262048 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

قرارداد مشارکت شرکت بیمه دی و صدا و سیما امضا شد

دکتر مجتبی رضایی معاون مالی و سرمایه انسانی صدا و سیما ضمن تشکر از مجموعه بیمه دی گفت: این قرارداد ضمن تأمین منافع دو طرف، می تواند تاثیر بسزایی در رشد و توسعه صنعت بیمه بگذارد، بحث ضریب نفوذ بیمه در کشور ما موضوعی مغفول است که همیشه از طرف بیمه مرکزی و سایر متولیان امر مورد سئوال بوده و قرار بر این است با تمهیدات لازم این مهم در برنامه های مختلف دنبال شود.

صاحب‌خبر -
قرارداد مشارکت شرکت بیمه دی با سازمان صدا و سیما با حضور مدیرعامل شرکت بیمه دی و معاون مالی و سرمایه انسانی صدا و سیما و با هدف توسعه فرهنگ بیمه و افزایش ضریب نفوذ آن به امضا رسید.
 
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بیمه دی؛ طاهر موهبتی مدیرعامل بیمه دی با اشاره به اینکه این تفاهم نامه می تواند در ارتقای ضریب نفوذ بیمه موثر واقع شود، بیان کرد: میانگین ضریب نفوذ بیمه در دنیا 6.8 است که این عدد در کشور ما 1.8 محاسبه شده که همین موضوع نشان دهنده اهمیت افزایش ضریب نفوذ و توسعه فرهنگ بیمه است. به نظر می رسد یکی از مهم ترین علت های این مسئله عدم ترویج فرهنگ بیمه و عدم آشنایی جامعه با مقوله بیمه است. همچنین رشته های مختلف بیمه ای در کشور شناخته شده نیستند و 25 درصد مردم ما بیمه تکمیلی درمانی دارند.
 
وی در ادامه اظهار کرد: معتقدیم این قرارداد محدود به بیمه دی نیست و در خدمت صنعت بیمه است به طوری که فرصتی ایجاد می کند تا صنعت بیمه بتواند آسایش، آرامش و رفاه اجتماعی بیشتری را برای جامعه ایجاد نماید. امید دارم این قرارداد بتواند مفید و موثر واقع شود حتی اگر بیمه دی به پیش بینی فروش خود نرسد، اما در صنعت بیمه تحولی ایجاد شود، اهداف ما محقق شده تلقی خواهد شد. همچنین یکی از وظایف صدا و سیما کمک به تأمین رفاه مردم است که این قرارداد می تواند تأثیر مثبتی بر تحقق این شاخص بگذارد.
 
در ادامه این نشست دکتر مجتبی رضایی معاون مالی و سرمایه انسانی صدا و سیما ضمن تشکر از مجموعه بیمه دی گفت: این قرارداد ضمن تأمین منافع دو طرف، می تواند تاثیر بسزایی در رشد و توسعه صنعت بیمه بگذارد، بحث ضریب نفوذ بیمه در کشور ما موضوعی مغفول است که همیشه از طرف بیمه مرکزی و سایر متولیان امر مورد سئوال بوده و قرار بر این است با تمهیدات لازم این مهم در برنامه های مختلف دنبال شود. 
 
ضریب نفوذ بیمه در کشورهای توسعه یافته یکی از شاخصه های توسعه و پیشرفت محسوب می شود که امید است طی این قرارداد بسته ها و خدمات بیمه ای با استفاده از ابزار تبلیغات به هموطنان ارائه گردد تا شاهد رشد ضریب نفوذ بیمه در جامعه باشیم. این قرارداد در حوزه بیمه منحصر به فرد است که امیدوارم با کمک متخصصان بیمه به شاخص ها و اعداد مورد انتظار برسیم.

نظر شما