شناسهٔ خبر: 67261825 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

در رقابت‌های انتخاباتی از سرمایه‌های سیاست‌ خارجی هزینه نشود

سرپرست وزارت خارجه گفت: در رقابت‌های انتخاباتی نباید از سرمایه‌های سیاست‌های خارجی هزینه شود. این سرمایه غنیمت نیست که بخوهند غنیمت‌ربایی کنند و آن را به تاراج بگذارند؛ باید از مرزهای سیاست خارجی به‌عنوان گنجینه ملی صیانت کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی باقری‌کنی سرپرست وزارت خارجه در جاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی برای پیش‌برد اهدافمان را دنبال می‌کنیم؛ وقتی که جمهوری اسلامی ایران از حق دفاع مشروع خود استفاده کرد و به‌خاطر جنایات صهیونیست‌ها در دمشق قرار شد که صهیونیست‌ها تنبیه شوند، آمریکا و اسرائیل و همپیمانان آن‌ها نتوانستند از ظرفیت بین‌المللی علیه ایران استفاده کنند. این واقعیت بارز و غیرقابل است که همراهی میدان و دیپلماسی را می‌بینیم.

وی افزود: زمانی بحث بود که فاصله‌ای بین میدان و دیپلماسی وجود داشت اما اگر این دو با هم همراه نباشند، دیپلماسی صرفاً به سخنگاهی برای بیان مواضع مطرح می‌شود؛ چراکه این دو پشتیبان همدیگرند. این مسئله‌ی مهم در دولت شهید رئیسی و دوران وزارت شهید امیرعبداللهیان تثبیت شد و آثار آن را دیدیم.

سرپرست وزارت خارجه گفت: اینکه مقاومت در منطقه به یک هنجار در مناسبات منطقه‌ای تبدیل شده، هنر دیپلماسی ایرانی است و توانسته در فضای منطقه و مناسبات بین‌الملل جا بیندازد.

باقری‌کنی ادامه داد: دستاوردهای دولت شهید رئیسی و 1020 روز تلاش ایشان بر همه مشهود و عینی است و امیدواریم این دستاوردهای مهم همیشه مورد توجه قرار بگیرد و پاس داشته شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: در رقابت‌های انتخاباتی نباید از سرمایه‌های سیاست‌های خارجی هزینه شود. این سرمایه غنیمت نیست که بخوهند غنیمت‌ربایی کنند و آن را به تاراج بگذارند؛ باید از مرزهای سیاست خارجی به‌عنوان گنجینه ملی صیانت کنیم.

سرپرست وزارت خارجه در پاسخ به سوالی درباره نشست سازمان همکاری‌های آسیایی خاطرنشان کرد: ما رئیس این نشست خواهیم بود و تلاش می‌کنیم ظرفیت کشورهای آسیایی را در همکاری‌های چندجانبه بسیج کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما