شناسهٔ خبر: 67261503 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سلیمی در صحن مجلس:

وزارت نفت گام‌های خوبی برای «مدیریت مصرف انرژی» برداشته است

زهرا علیدادی

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: وزارت نفت گام‌های خوبی برای مدیریت مصرف انرژی برداشته است و اقدامات خوبی در دولت سیزدهم در حوزه نفت و گاز انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۳۰ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش وزیر نفت درباره آخرین وضعیت تولید بنزین و گازوئیل در کشور، گفت: اقدامات خوبی در دولت سیزدهم در حوزه نفت و گاز انجام شد و حرکت رو به جلو بود.

وی ادامه داد: البته بر اساس ماده ۴۵ قانون برنامه، قرار بود ارتقای پالایشگاه‌ها رقم بخورد و منابع آن از خود پالایشگاه‌ها تأمین شود و علی‌رغم اینکه محل تأمین منابع نیز پیش‌بینی شده است، اما عملکرد این بخش مطلوب نبوده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید به این سوال پاسخ داده شود که چه اقداماتی برای ارتقای پالایشگاه‌های کشور انجام شده است؟ سوال دیگر آن است که آیا گام‌هایی برای جمع‌آوری گازهای مشعل برداشته شده است؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از سوی دیگر در قانون، به حمایت از صنایع پایین دستی تاکید شده است که باید اجرایی شود. همچنین برای جلوگیری از هدررفت گاز طبیعی پیش‌بینی شده است که جمع‌آوری گاز مشعل صورت گیرد که باید مورد توجه باشد. وزارت نفت گام‌های خوبی برای مدیریت مصرف انرژی برداشته است.

نظر شما