شناسهٔ خبر: 67260915 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آیا آمریکا دست به «تقویت مادورو» در انتخابات ونزوئلا خواهد زد؟/ گزارش نشریه شورای روابط خارجی

صاحب‌خبر -

شفقنا آینده- نشریه شورای روابط خارجی در مطلبی درباره نقش و تأثیرگذاری آمریکا در انتخابات ونزوئلا نوشته که اتفاقاتی تصادفی مانند فروش اجباری شرکت نفت CITGO، آن‌هم تنها چند روز قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا در 28 جولای، از نظر تبلیغاتی به نفع رژیم مادورو تمام خواهد شد و بنابراین دولت ایالات متحده باید چنین اقداماتی را متوقف کند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا از نشریه شورای روابط خارجی؛ الیوت آبرامز کارشناس سیاست خارجی ایالات متحده با تمرکز ویژه بر دموکراسی و مسائل حقوق بشر درباره انتخابات ونزوئلا نوشته:

انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا که قرار است در 28 جولای برگزار شود، به باور تقریباً هیچ کسی قرار نیست یک انتخابات آزاد و منصفانه باشد. به خصوص که کاندیدای مخالف ماریا کورینا ماچادو هم از نامزدی در انتخابات منع شده است و هم‌چنین اغلب تصمیمات انتخاباتی رژیم هم یک‌جانبه و به نفع مادورو گرفته شده است- که البته با توجه به این که نظرسنجی‌ها حکایت از محبوبیت کمتر از 20 درصدی مادورو می‌کنند، به نظر می‌رسد که او به همه این جانب‌داری‌ها نیاز خواهد داشت!

هم‌زمان اتخاذ تصمیماتی- ظاهراً بی‌ارتباط با انتخابات ونزوئلا- از قبیل حراج اجباری شرکت نفت CITGO به عنوان بزرگ‌ترین دارایی ونزوئلا برای پرداخت بدهی‌های این کشور توسط یک قاضی فدرال ایالات متحده، روند انتخابات را به احتمال زیاد به نفع مادورو تغییر خواهد داد. هدیه‌ای به دیکتاتور که دولت بایدن می‌تواند وارد عمل شده و جلوی آن را گرفته و این هدیه را از دیکتاتور ونزوئلا که در سال‌های اخیر سرسختانه در مقابل اپوزیسیون طرفدار غرب مقاومت کرده است، پس بگیرد.در غیر این صورت تمام تلاش‌های آمریکا برای سرنگونی رژیم مادورو نمایشی جلوه خواهد کرد!

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا مراجعه کنید

 

نظر شما