شناسهٔ خبر: 67260820 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

سقف برقی و هر آنچه که باید درباره انواع، مزایا و کاربردهای آن بدانید

سقف برقی یکی از جدیدترین و پرکاربردترین سازه‌های الکتریکی و سقف‌های متحرک جمع‌شونده است و محیط‌های بیرونی را به یک فضای مدرن و کارآمد تبدیل می‌کند. این نوع سقف ازنظر ظاهری شباهت زیادی به سایبان برقی دارد؛ اما برخلاف آن، بیشتر در فضاهای بزرگ نصب می‌شود‌ و برای باز و بسته کردن آن از ریموت کنترل استفاده می‌کنند.

صاحب‌خبر - سقف متحرک برقی در تمام فصول سال قابل استفاده است و برای نصب آن نیازی به دریافت مجوز شهرداری نیست. در این مطلب، قصد داریم اطلاعات بیشتری درباره انواع، مزایا و کاربردهای سقف متحرک برقی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و مختصری هم راجع‌به پنجره برقی صحبت کنیم.

آشنایی با انواع مختلف سقف برقی و ویژگی هر یک از آن‌ها

بسیاری از افرادی که در محوطه منزل خود یا در محیط‌های تجاری و اداری با مشکل کمبود محوطه مواجه می‌شوند، از سقف‌های متحرک برقی کمک می‌گیرند. این سقف‌ها با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا ساخته می‌شوند و از بخش‌هایی شامل اسکلت و ستون‌ها، روکش سازه، موتور الکتریکی، ریل، سیستم کنترل‌ باز و بسته شدن سقف و سیستم روشنایی و نورپردازی تشکیل شده‌است. در ادامه، با انواع سقف‌های برقی متحرک آشنا خواهید شد:

سقف متحرک فلزی

سقف‌های متحرک فلزی‌ یکی از مقاوم‌ترین و پرکاربردترین انواع سقف‌های برقی هستند که با استفاده از پنل‌های آلومینیومی ساخته می‌شوند و دوام، استحکام و پایداری بالایی دارند. طراحی زیبا، رنگ‌بندی متنوع، سازگاری با تکنولوژی‌، پایداری و مقاومت بسیار بالا در برابر عوامل جوی شامل باد، باران، برف، نور خورشید و تغییرات دمایی شدید، حفاظت از محیط‌زیست و کاهش آلایندگی‌های محیطی، قابلیت انعطاف‌پذیری در طراحی، امکان تنظیم نور و غیره از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع سقف برقی به‌شمار می‌رود.
سقف متحرک فلزی مانند سایر سقف‌های برقی در فضای خارجی و محوطه باز ساختمان نصب می‌شود و یک فضای بسیار لوکس و زیبا ایجاد می‌کند. پیش‌ساخته بودن قطعات سقف فلزی متحرک باعث شده‌است که نصب آن به هزینه بالایی نیاز نداشته باشد. بر اساس طراحی و نوع پوشش سقف‌‌های فلزی متحرک به دو دسته شامل سقف‌های متحرک فلزی شفاف و مات تقسیم می‌شوند.

سقف متحرک پارچه‌ای

نوع دیگری از سقف‌های برقی که با استفاده از پارچه‌ برزنتی ساخته می‌شود، سقف متحرک پارچه‌ای یا Fabric Roof نام دارد. پارچه برزنتی با استفاده از نخ‌هایی از جنس‌ پلی‌استر و نایلون در رنگ‌های مختلفی ساخته می‌شود و به همین دلیل دارای خاصیت ضدآب است و در برابر آفتاب مقاومت بالایی دارد.‌ این ویژگی باعث شده‌است که نصب سقف برقی پارچه‌ای در تمام فصول سال امکان‌پذیر باشد.‌ طول عمر بالا، برخورداری از قابلیت تنظیم نور و حرارت، طراحی شیک و ظاهر زیبا، هزینه مقرون‌به‌صرفه،‌ سهولت در نصب،‌ امکان تعویض پارچه‌ و غیره از ویژگی‌های دیگر سقف متحرک پارچه‌ای به‌شمار می‌رود.

سقف متحرک شیشه‌ای

همان‌طورکه از نام این نوع سقف برقی مشخص است، در طراحی و ساخت آن از تایل‌های شیشه سکوریت استفاده می‌شود. با‌توجه‌به امکان تولید سقف متحرک شیشه‌ای در قالب‌ها و ابعاد مشخص و نوردهی بالای این نوع سقف، در بیشتر گلخانه‌ها از سقف‌های برقی شیشه‌ای استفاده می‌شود. دوجداره بودن سقف‌های متحرک شیشه‌ای این محصول را به بکی از پرکاربردترین سقف‌های برقی برای جلوگیری از هدررفت انرژی تبدیل کرده‌است. دشوار بودن نصب این نوع سقف نسبت‌به سایر سقف‌های برقی متحرک باعث شده‌است که قیمت نسبتا بالایی داشته باشد.

سقف متحرک پلی‌کربنات

برای طراحی و نصب سقف‌ برقی پلی‌‌کربنات از ورقه‌های پلی‌کربنات استفاده می‌شود‌. این ورقه‌ها ازنظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به شیشه دارند. مقاومت در برابر رطوبت، زنگ‌‌زدگی و خوردگی، وزن سبک، استحکام و دوام بسیار بالا،‌ امکان‌ اجرای در طرح‌های متنوع برای محیط‌های مختلف و غیره را می‌توان به‌عنوان مهم‌ترین ویژگی‌های سقف‌های متحرک پلی‌کربنات معرفی کرد. این ویژگی‌ها باعث شده‌است که سقف متحرک شیشه‌ای مناسب‌ترین گزینه برای نصب در استخرها، سالن‌های ورزشی و غیره باشد.

استفاده از انواع سقف برقی چه مزایای به همراه دارد؟

از مهم‌ترین مزایای استفاده از سقف‌های برقی فلزی، پارچه‌ای، شیشه‌ای و پلی‌کربنات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • کمک به حفظ حریم خصوصی
    امکان استفاده در تمام فصول سال
    مقاومت در برابر اشعه‌های مضر آفتاب
    جلوگیری از هدررفت انرژی
    جلوگیری از ورود گردوغبار به داخل محوطه
    تنوع بالا در نحوه نصب و اجرا
    مقاومت در برابر عوامل جوی
    امکان نورپردازی کردن این نوع سقف
    کاربری و استفاده آسان
    امکان چاپ لوگو یا تبلیغات مختلف روی پارچه سقف‌های برقی پارچه‌ای
    جلوگیری از تابش آفتاب به داخل محل یا روی ویترین مغازه‌ها
    قابلیت تولید در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع
    کنترل دمای محیط
    بهینه‌سازی نورپردازی و کاهش هزینه‌های برق
    استفاده بهینه از نور خورشید و کاهش نیاز به نورهای مصنوعی
    محافظت از مبلمان موجود در فضای باز
    انعطاف‌پذیری بالا و تهویه مناسب
    داشتن قابلیت تمیز کردن
    امکان انتخاب جنس سازه سقف برقی باتوجه‌به بودجه
به شرطی می‌توانید از تمام این مزایا بهره‌مند شوید که سقف‌های برقی متحرک موردنظر خود را از یک شرکت مطمئن و باسابقه خریداری کنید و نصب آن را به افراد متخصص بسپارید.

معرفی کاربردهای مختلف سقف برقی

نصب سقف متحرک برقی در مکان‌های زیر کاربرد دارد:
  • پاسیو، بالکن یا تراس
    پنت‌هاوس
    کافی‌شاپ و رستوران
    مجموعه‌های ورزشی
    مجموعه‌های فرهنگی
    پارکینگ خودرو
    گلخانه
    استخر
    حیاط‌های روباز
    روف‌گاردن
    مراکز تفریحی و سیاحتی
    محوطه‌های باغی
    فروشگا‌ه‌ها
استفاده از انواع سقف‌های برقی این مکان‌ها را به یک فضای مدرن و کارآمد تبدیل می‌کند.

پنجره برقی چیست و چه ویژگی‌‌هایی دارد؟

پنجره‌های برقی پنجره‌های مدرن، دوجداره و اتوماتیکی هستند که با استفاده از موتور برقی باز و بسته می‌شود و بیشتر برای نصب در محیط‌های نیازمند به کنترل صدا، دما و تهویه کاربرد دارند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع پنجره می‌توان مواردی مانند عایق بودن در برابر گردوغبار، صدا و دما، جلوگیری از هدر رفتن انرژی، تامین نور طبیعی، نمای زیبا، استفاده راحت، کیفیت بالا و غیره اشاره کرد. پنجره برقی بیشتر برای نصب در منازل مسکونی، هتل‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها کاربرد دارد.

خرید پنجره و سقف برقی از شرکت آلباتروس پرگولا

در این مطلب، راجع‌به انواع، مزایا و کاربردهای سقف‌ متحرک برقی و پنجره‌های برقی صحبت کردیم. اگر قصد خرید این محصولات را دارید، به سایت شرکت آلباتروس به‌عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های فعال در این حوزه مراجعه کنید. این شرکت با بیش از 15 سال سابقه درخشان برای ساخت محصولات خود از باکیفیت‌ترین متریال‌ها و جدیدترین فناوری‌های روز دنیا استفاده می‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما