شناسهٔ خبر: 67260814 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حاجی دلیگانی در جلسه علنی مجلس:

وزارت نفت باید اقدامات خود برای ذخیره سازی گاز را تشریح کند

زهرا علیدادی

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۲ بر ذخیره سازی گاز تاکید شده و باید وزارت نفت توضیح دهد چه اقدامی در این مورد انجام داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۳۰ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش وزیر نفت درباره آخرین وضعیت تولید بنزین و گازوئیل در کشور گفت: مجلس در سال ۹۸ قانون حمایت از توسعه پایین دستی صنایع نفت و گاز با سرمایه گذاری مردمی را به تصویب رساند ما تاکنون کمتر از ۱۰ درصد از این قانون اجرا شده است.

وی ادامه داد: یکی از علل ناترازی انرژی عدم اجرای قانون مذکور است. همچنین در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ لزوم ذخیره سازی گاز تصویب شد و وزیر نفت باید توضیح دهد که چه اقداماتی برای اجرای این قانون انجام شده است و چقدر گاز ذخیره شده تا در زمستان با مشکل رو به رو نشویم.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: همچنین مطابق با یکی دیگر از قوانین مجلس ۱۴.۵ درصد از میزان صادرات نفت و میعانات گاز در اختیار شرکت ملی نفت است و سوال ما این است که آیا این ۱۴.۵ درصد به واقع در اختیار این وزارتخانه است یا خیر و اگر واقعاً در اختیار وزارت نفت است آیا سرمایه گذاری در بخش زیرساخت‌های نفت و گاز انجام می‌شود یا خیر.

نظر شما