شناسهٔ خبر: 67260697 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

قسیم عثمانی:

توليد واشتغالزايي از طريق دو شرکت ايدرو و ايميدرو در بوکان پيگيري مي‌شود / تامين آب بوکان و 165 روستا در طرح آبرساني تعريف و اجرايي مي‌شود

صاحب‌خبر -
توليد واشتغالزايي از طريق دو شرکت ايدرو و ايميدرو در بوکان پيگيري مي‌شود / تامين آب بوکان و 165 روستا در طرح آبرساني تعريف و اجرايي مي‌شود
خبرگزاری آریا - نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی تامین آب شرب اهالی بوکان را از مهمترین مباحث مورد پیگیری دانست و گفت: تامین آب بوکان و 165 روستا در طرح آبرسانی تعریف شده که باید به مرحله اجرایی شدن برسد.

محمد قسیم عثمانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد اولویت‌های قابل پیگیری در حوزه انتخابیه، گفت: ساخت و نوسازی باند دوم میاندوآب - بوکان و بوکان - سردشت در دستور کار قرار می‌گیرد و همچنین راه‌ها و جاده‌های روستایی گندمان، ابراهیم خسار، پیربهاالدین، کانی‌رش، سردار آباد، حسین آباد و دیگر روستاها در برنامه ریزی رسیدگی چهار سال خدمت بنده به مردم حوزه انتخابیه خواهد بود. 
نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی تامین آب شرب اهالی بوکان را از مهمترین مباحث مورد پیگیری دانست و افزود: تامین آب بوکان و 165 روستا در طرح آبرسانی تعریف شده که باید به مرحله اجرایی شدن برسد و همچنین تکمیل پروژه تامین آب کشاورزی دشت رحیم خان از توابع شهرستان بوکان را نیز پیگیری خواهم کرد.
قسیم عثمانی با بیان اینکه پروژه سد سیمینه رود باید تکمیل شود، اظهار داشت: در سال 93 همزمان با آغاز عملیات اجرایی احداث بدنه سد، اعلام شد که سیستم انحرافی سد سیمینه رود نیز آماده بهره برداری است، اما با تصمیم ستاد احیای دریاچه ارومیه، عملیات احداث بدنه سد ادامه پیدا نکرد و سیستم انحرافی سد نیز به بهره برداری نرسید، اگر ستاد احیای دریاچه اجازه دهد در صدد تکمیل این سد خواهیم بود.
نماینده مردم در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه اهالی دشت فیض اله بیگی از آب سد سیمینه رود بی بهره هستند، اظهار داشت: با تکمیل سیمینه رود مردم این منطقه هم می‌توانند از آب سد مذکور بهره لازم را ببرند بر همین اساس پیگیر تکمیل آن با اجازه سد احیای دریاجه ارومیه هستیم.
قسیم عثمانی با بیان اینکه برق رسانی برای مصارف خانگی، صنعتی و کشاورزی برای شهرستان‌ها و روستاهای بوکان از اولویت‌های نخست برنامه‌های اینجانب برای چهار سال پیش روی است، اظهار داشت: این مهم باید از طرف وزارت نیرو تامین شود تا مردم مناطق بوکان از نعمت برق برای گذران زندگی در تمام حوزه‌ها بهره لازم را ببرند.
این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه بیمارستان سازمان تامین اجتماعی بوکان باید تکمیل شود، اظهار داشت: با توجه به افزایش حجم بیمه شدگان شهرستان بوکان مردم باید بتواند از خدمات بیمه‌ای بهره لازم را برده و برای تکمیل و مجهز کردن بیمارستان تامین اجتماعی بوکان پیگیری لازم صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه زیر ساخت‌های تولید و اشتغال باید در دستور کار قرار بگیرد،اظهار داشت: از طریق سرمایه گذاری شرکت‌های ایدرو (گسترش و نوسازی صنایع) و ایمیدرو (توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی) در شهرستان بوکان به عنوان راهکار سامان دادن به وضعیت معادن این شهرستان هستند اگر سرمایه گذاری بر روی این دو صنعت صورت پذیرد بی تردید در اشتغال تاثیر خواهد داشت.
قسیم عثمانی با بیان اینکه بوکان نیازمند تصفیه خانه موازی است، اظهار داشت: در حال حاضر تصفیه خانه بوکان پاسخگوی صد هزار نفر جمعیت است در صورتی که جمعیت این شهرستان نیازمند تصفیه خانه دیگری است که باید اعتبارات آن در نظر گرفته شود./
پایان پیام

نظر شما